4 maanden sprong

<p>Hallo,</p><p>Ons zoontje is ruim 4 maanden oud en ik vermoed dat hij in de 4 maanden sprong zit, eigenlijk al een paar weken (als dat zo lang duurt tenminste).</p><p>Wat ik merk: ‘s nachts vaker wakker en dan moeilijker weer in slaap vallen (hij sliep eerst vaak 6-7 uur aan een stuk, nu met moeite 3 uur), sneller huilerig, hangerig en geïrriteerd. Verder vermoed ik dat hij misschien ook een tandje (onderin de middelste tandjes) begint te voelen. Hij kwijlt veel, wilt overal op sabbelen etc.</p><p> </p><p>Wat voor kenmerken laat/liet jullie kindje zien bij de 4 maanden sprong? Hoe lang hielt dit aan?</p>

Denk eerder dat het aan het tandje ligt dan, haal even verdovende druppeltjes bij de drogist, is het over dan weet je dat het z'n tandje was.
Heel wat soorten geprobeerd, dentinox werkte hier het beste! 
Sprongetjes heb ik nooit zo begrepen, maar duren volgens mij geen "weken". 
Succes?

Net toch even op Google gelezen over sprongetjes,  heb dit bij mijn beiden kinderen nooit zo duidelijk gemerkt. Het huilerig, humeurig  voorafgaand aan een grote stap in ontwikkeling. Hadden ze blijkbaar niet zo erg of ik let niet goed op haha?

Met 4 maanden krijg je ook te maken met een slaap regessie! Dit samen met het sprongetje kan heel heftig zijn! Wij hebben dit ook als heftig ervaren, snachts vaker wakker en ook soms klaar wakker en willen spelen, moeilijk in slaap komen, de middag dutjes waren de ene dag heel lang en de andere dag weer heel kort, humeurig hangerig! Daar kwam  ook bij dat mijn kleine eenkennig werd en ik draaide me maar om of ze ging huilen (verlatingsangst) De slaap regessie kan overigens wel enkele weken duren! En ik hoor vaker dat de combi slaap regessie/sprong als heftig word ervaren! 

Terug
Bovenaan