4 maanden sprong

Hoi mama’s,<br /><br />Gewoon een vraag uit interesse;<br />Mijn dochter van 18 weken is sinds een week echt eeeenorm aan het gillen/schreeuwen gedurende de dag. Jeumig ? <br />Soms lijkt het speels, soms echt meer humeurig.<br />Nu weet ik dat ze rond deze periode hun stembanden gaan ontdekken/uitproberen, maar ik vroeg mij af of dit ook een beetje bij het sprongetje hoort waar ze nu in zit?<br />Ze heeft bijv. nu ook echt wel wat last van de 4 maanden-slaapregressie merken we.. <br /><br />Herkennen jullie dit een beetje? Of denken jullie, nee geen sprong, wen er maar aan? ?Het is (nog?) niet erg hoor (ja soms even wel als ik even rustig wil bellen of iets) maar gewoon even benieuwd! ?<br /><br />
 
Hahaha wen er maar aan. Hier een meisje van 8 maanden die nog steeds de hele dag door schreeuwt gilt en 'kletst'. En er komen elke week wel nieuwe geluiden bij, haha. Wel op een leuke blije manier trouwens hoor! ?
 
Ze worden vanaf nu steeds luidruchtiger ja. Gillen vond die van mij rond 5/6 maanden prachtig. Meestal gewoon experimenteren en dan gilde ik even mee. Vond ze grappig. En ook wel om haar frustratie even te uiten. Maar het gillen verdween ook wel weer. Om later weer terug te komen. Zo ook schreeuwen, bijzondere geluidjes. 
Onze dochter is nu 19 maanden en gilt weer even hard expres als ze het ergens niet mee eens is. Ook kan ze nu in toenemend volume en frustratie mamma roepen als ze iets wil zeggen of laten zien. Ook erg leuk ? 
Extra hard krijsen om te laten horen hoe "overstuur" ze was hebben we ook een paar maandjes gehad. En dan kijken of er al iemand komt. Met slapen deed ze dat. Je hoorde het verschil duidelijk. 
Het is hun manier om te ontdekken wat je allemaal met je stem kan.
 
Heel herkenbaar! Mijn zoon is nu ook 18 weken en jouw bericht had mijn berichtje kunnen zijn ? Hier ook geregeld flink gillen en slaapregressie ?
 
Onze dochter is 3 maanden en 3 weken, maar heb het gevoel dat ze al aan haar 4 maanden sprong is begonnen, inclusief slaapregressie. Ze is de hele dag aan het jengelen en vind het lastig te onderscheiden of het nou het uittesten van haar stem is of dat ze moe is, honger heeft, etc. Ik zei vandaag nog tegen m’n man, het lijkt wel of we van de een op de andere dag een andere baby hebben. Heb het gevoel alsof alle oude signalen er niet meer zijn en ze alleen nog maar kan jengelen ? Hopelijk morgen een betere dag!
 
Ja precies hè, alsof je baby inéens van de een op andere dag veranderd!?
En het kan heel goed dat je kindje nu al aan de slaapregressie ‘begonnen’ is, 4 maanden is natuurlijk gemiddeld?.
Is ook heel lastig, de eerste paar keer twijfelde ik ook heel erg..! Maar ondertussen weet ik wel dat ik goed zit qua voeding èn herken echt wel haar slaapsignalen. Als jij dat ook normaal gesproken goed kan zien, zit je vast goed!☺️

We hadden afgelopen nacht ineens weer een héél goede nacht, benieuwd hoe het gaat! Haha
 
Terug
Bovenaan