4 maanden , tips slapen

<p><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hallo,</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Onze zoon is 4 maanden en krijgt 6/7 voedingen per dag. Overdag borstvoeding , laatste voeding kv met rijstebloem.</span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Hij is altijd zo onrustig als hij moet gaan slapen. Moeten echt met tutje en handen vasthouden erbij zitten ongeveer 15 minuten voor hij slaapt. Op het begin ook aan t krijsen. Soms even uit bed halen en daarna weer terug leggen. </span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Snachts slaapt hij ook maximaal 3 / 3,5 uur en wordt dan ook krijsend wakker, vaak niet stil te krijgen met tutje. Dus dan vaak maar voeding. Vaak dus 2x in de nacht. (Bv 2 en 5 uur) Daarna slaapt hij snachts redelijk goed in. </span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Dit is al vanaf zijn geboorte het geval. We verlangen er zooo erg na dat hij wat beter in zou slapen en snachts wat langer zou slapen. Hebben al vanalles geprobeerd qua voeding enzo, maar weten niet of het wel aan de voeding ligt. Wie o wie heeft tips??? </span><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><br style="box-sizing: border-box; -webkit-font-smoothing: antialiased; text-rendering: optimizeLegibility; transition: width 0.2s ease, height 0.2s ease, margin 0.2s ease; caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;" /><span style="caret-color: #090909; color: #090909; font-family: 'Helvetica Neue', Helvetica, Arial, 'Lucida Grande', sans-serif; -webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0); -webkit-text-size-adjust: 100%;">Thanks!</span></p>

Ik zou echt de hulp inschakelen van een slaapcoach! Hoor enorm goede verhalen hier over en je kan fijn met iemand overleggen die met je mee kijkt!

Succes liefs

Ik herken dit wel. Mijn beide dochters kwamen tot 5 maanden elke 3 uur voor een voeding, ook in de nacht. Dus vaak 23.00-2.00-5.00. Ze kregen overdag echt wel voldoende en 1 nachtvoeding vond ik prima, maar altijd 2 is best pittig ja. Op den duur werd het minder, maar tot 14 maanden geregeld nog een (klein) nachtflesje nodig gehad helaas. De Jongste is nu 21 maanden en nog steeds slapen we niet alle nachten door.

Toch denk ik niet dat het gek is, na 2 kids vind ik het eigenlijk wel normaal. Wij willen graag dat ze doorslapen maar dat kun je niet dwingen en er zijn 1000 redenen waarom ze wakker kunnen worden, zeker ook als ze ouder worden. Maar zwaar is het zeker wel, ik weet het.

Wat betreft overdag: niet krampachtig willen dat hij in bed slaapt. Hier sliepen ze de eerste altijd in de box/wagen/op schoot etc. Amper in bed want dat lukte gewoon niet. En rond de 5 maanden gaven ze zelf aan dat benedrn slapen niet meer fijn was (onrustig slapen en snel wakker worden) en toen ging het boven slapen ineens wel goed, meestal dan ;)

Het is gewoon zo zoeken met babys. De één is zo makkelijk en laat zich zo wegleggen en slaapt altijd, maar anderen niet. Mijn dochters waren net als jouw kindje. Mijn neefje is nu 4.5 maanden en slaapt al heel lang door van 20.00-8.00; dan denk ik ook: Hoe dan??? Maar dat is echt geluk, je doet er weinig aan denk ik..

Mag ik vragen waarom hij de laatste voeding kv krijgt? Heb je het idee dat hij niet wil slapen? Hier is slapen ook een drama geweest. Hij sliep overdag vaak in de wieg beneden, kinderwagen of draagzak. Ze zijn nog zo klein en hebben echt behoefte aan jou! Toen ik er een stuk nuchterder mee omging, ging het ook beter. En ja, nu met 16 maanden, is hij nog steeds snachts weleens wakker. Maar dat geeft niets, daar ben ik moeder voor!

En die rijstebloem, waarom? In de hoop dat hij voller zit en beter slaapt? Hier deed rijstebloem niks en bij jou denk ik ook niet ;) Het is niet voedzaam, vult niet en heeft geen voedingswaarde. Dus lekker mee stoppen, gezien het toch niet helpt! Ik hoop voor je dat je gauw van 2 naar 1 nachtvoeding gaat, dat is al een hele verademing!

Het is wel heel normaal babygedrag hoor. Lang niet elk kindje slaapt meteen door. Ik hoor eigenlijk vaker deze verhalen. Maar ik snap je wel. 
Mijn dochter was ook een moeilijke slaper. Sliep de eerste 3 maanden alleen maar korte slaapjes op mij, daarna wel eens in de box. Pas vanaf 17/18 weken in haar bedje. Maar ook nog 4 a 5 keer 45 min. En snachts had ze tot 4 a 5 mnd 2 nachtvoedingen en de late avondvoeding. Daarna tot 6  mnd 1 nachtvoeding en late avondvoeding. Tot 8 mnd late avondvoeding. Zij sliep rond 8 maanden de helft van de nachten echt 7 tot 5.30 door (vroege vogel). En rond 10 maanden vrij structureel. Maaaaaaar minstens 1 a 2 keer per week niet, wegens ziek, tandjes, verlatingsangst, wat dan ook. 
En mijn vriendin roept dan weer tegen mij, maar hoe dan?? Want haar dochter kwam tot 2 jaar voor meerdere nachtvoedingen. Borstvoedingskindje dus dat werkt misschien anders. 
Tussen 10 en 12 mnd hebben we ook weer een periode gehad dat ze de helft vd nachten klaar wakker werd en huilerig bleef gedurende 2 a 3 uur voor ze weer verder sliep. Erg frustrerend. 
Je hoort mij niets zeggen over moedergevoel en dit is mn functie ofzo. Ik vond niet door kunnen slapen gewoon kut aan het hebben van een baby. De minder leuke kant zeg maar. Maar ik troostte mezelf met dat het uiteindelijk goed komt, en dat het makkelijker is als ik me erbij neerlegde. Het is nou eenmaal zo. Nog steeds als er weer even een fase is. En ondertussen kon ik wel in slaap vallen tegen een lantaarnpaal ofzo. Dat betraande koppie waar je direct rust op ziet als ik verschijn helpt me rustig blijven. 

Oh en tips: geen gouden tip dus. 
Maar hier hielp het om in de buurt te blijven. Dus na het op bed leggen in onze slaapkamer was vouwen ofzo. Even de wc poetsen. Terug roepen: ga maar slapen. En tig keer heen en weer voor de speen. 
En toen ze zo jong was moest ik haar ook regelmatig troosten met handje vast houden, speen vasthouden, sussen, mn lichaam over haar heen met mijn gezicht dichtbij. Even in het donker op een stoel erbij zitten. Alles om vertrouwen te winnen. Ik kon haar na 6 mnd gewoon op bed leggen. Dus ze is er niet verpest van geraakt. Het wordt echt beter

Hier ook heel herkenbaar. Mijn tweede was een onrustige baby de eerste 4 á 5 maanden (overbeweeglijk, alert en veel huilen). Werd 's avonds en 's nachts elke 2 á 3 uur wakker. Ik kreeg hem alleen stil als hij weer wat dronk uit de borst.. zo doende sliep hij tot 6 maanden bij mij in bed want ook in de co-sleeper werd hij weer snel wakker. Ik heb heel veel gelezen over huil en slaapgedrag van baby's. Het stelde mij in ieder geval gerust dat mijn baby heel normaal gedrag vertoond.
Maar het slaapgebrek begon mij op te breken. Zodoende ben ik heel erg goed geholpen door de kie-ke-boe methode toe te passen. Die staat beschreven in de slaapbrochure die ik voor een paar euro's heb aangeschaft op www.opvoedingsvragen.nl. 
Door mijn baby steeds op dezelfde manier te troosten leerde ik hem dat het veilig is om weer te gaan slapen. De eerste nachten waren even pittig. Maar het ging al snel wonderbaarlijk goed. Ik dacht eigenlijk dat hij de eerste nachten alleen maar zou huilen en krijsen maar dat viel echt reuze mee. Ik heb sindsdien een baby die heel goed slaapt in de nacht
Er zitten zeker nog nachten tussen waarbij hij snachts wakker is. Maar dan troost ik hem en is het goed.

Terug
Bovenaan