4 maanden

<p>Ik wil toch nog even terug komen op de slaapregressie want ik maak me een beetje zorgen.</p><p>Hij is dus 4 maanden en sinds zaterdag wil hij zowat continue drinken (kv). Niet letterlijk natuurlijk maar wel echt snel. Daarnaast is hij totaal zichzelf niet. Veel sneller Overstuur, slaapt nu ook slecht, honger dus. Herkennen jullie dit van de slaapregressie? <br />Manlief denkt dat het tandjes zijn of in ieder geval combinatie want je merkt dat hij in zijn ontwikkeling nu erg snel gaat. Dus moet ook aan de groei liggen.</p><p>ik wil dan nu ook op verzoek laten geven, maar ben bang dat hij te veel over de liter per dag zou gaan. Ik weet dat tijdelijk niet erg is, maar wat is tijdelijk… en hoeveel eroverheen mag je zitten? <br /><br />Vind dit echt moeilijk… hij was een tevreden en blij kindje, maar is nu soms ook echt zo ontroostbaar. Breekt mijn hart. Voelt alsof ik faal, want andere lijken het beter te weten… of wel stil te krijgen :( Hoop dat dit echt tijdelijk is. <br /><br /></p><p>aankomende zaterdag word hij 5 maanden. </p>

zeker weten dat hij wil drinken, is het niet gewoon zuigbehoefte? Ik hield altijd aan voeden om de 3uur, (zeg maar tussen de 2.5-3.5uur). Als hij eerder wilde drinken dan 2.5uur kreeg hij de speen. Ik had nog een kraamverzorgester van de oude stempel die vertelde dat een baby ook moet leren zich vol te drinken, dus niet iedere keer een paar slokjes, en dan een half uurtje later weer. 
Ik vond het ritme zo ongeveer om de 3uur voor ons ideaal, ging daarna ook makkelijk met de maaltijden vervanging voor vaste voeding. Bij ons begon de dag om 6u, dan 9 / 12 / 15 / 18. 
Mocht je borstvoeding geven, kan het evt ook zijn dat je melk niet zo calorie-rijk meer is. Dan zou je evt met je eigen voeding nog kunnen kijken wat je daar aan kan doen. 
Mocht je nog niet met oefenhapjes zijn begonnen, kan je dat ook evt doen. Zo als extraatje naast de melk.

[quote quote=10486594]zeker weten dat hij wil drinken, is het niet gewoon zuigbehoefte? Ik hield altijd aan voeden om de 3uur, (zeg maar tussen de 2.5-3.5uur). Als hij eerder wilde drinken dan 2.5uur kreeg hij de speen. Ik had nog een kraamverzorgester van de oude stempel die vertelde dat een baby ook moet leren zich vol te drinken, dus niet iedere keer een paar slokjes, en dan een half uurtje later weer. Ik vond het ritme zo ongeveer om de 3uur voor ons ideaal, ging daarna ook makkelijk met de maaltijden vervanging voor vaste voeding. Bij ons begon de dag om 6u, dan 9 / 12 / 15 / 18. Mocht je borstvoeding geven, kan het evt ook zijn dat je melk niet zo calorie-rijk meer is. Dan zou je evt met je eigen voeding nog kunnen kijken wat je daar aan kan doen. Mocht je nog niet met oefenhapjes zijn begonnen, kan je dat ook evt doen. Zo als extraatje naast de melk.[/quote]
Fijn dat er toch beetje herkenning is! Ik had namelijk gelezen dat ze vaker minder drinken maar hier dus andersom.
Geen zuigbehoefte. Word echt boos nu als ik hem een speen geef. Normaal kon ik hem af en toe nog wel eens wat rekken en nu raakt hij helemaal overstuur. Ik heef KV. Hij hield van zichzelf al snel 4 uur aan. Dat hielden we tot deze situatie gewoon aan. Nu laat ik hem gewoon op verzoek geven, want hem honger laten lijden is natuurlijk geen optie! 

krikgt overigens al forte en oefenhapjes ook mee begonnen maar nog geen succes  tot nu toe tenminste. Vanfaag op kdv word er gegeven. Hopen dat hun misschien wel lukt. Wij gaven namelijk gelijk na de fles of helemaal niet omdat hij te moe was na kdv. 

Wij volgde trouwens eerst: 7:00-11:00-15:00-19:00-23:00.  Krijgt nu ook nog een nachtvoeding sinds dit weekend. Krijgt 180 per fles. 

Terug
Bovenaan