4 mei volgende echo, ben erg nerveus........

Hallo allemaal,

maandag 4 mei mag ik weer naar de verloskundige voor een echo. ben zo ontzettend nerveus, dat ik nu al niet meer weet waar ik met mezelf heenmoet.

vorig jaar zijn wij na een zwangerschap van bijna 18 weken ons kindje *Angel verloren. vorig jaar had ik met de controle van 12 weken al 2 bloedingen achter de rug en enkele dagen later weer een bloeding.

nu heb ik bij 6 wk na het vrijen een kleine bloeding gehad en gelukkig niks aan de hand. heb toen direct een echo gehad van de vk, later met 8wk1dg weer en met 9wk1dg een echo bij de gyn. gelukkig was alles elke keer goed.

Nu heb ik eigenlijk geen reden om nerveus te zijn, geen bloedingen, wordt dikker, vermoeidheid, zere borsten en toch kan ik mezelf niet geruststellen. het liefst zou ik ons kindje willen voelen, zodat ik zeker weet dat het goed gaat.

Herkennen jullie die onzekerheid voor een echo of controle??? ik begrijp dat ik misschien iets nerveuzer ben als een ander, gezien hetgeen is gebeurt, maar vraag me toch af of jullie dit herkennen.

Liefs Sylvia
12wk5dg

Nou en of ik je begrijp hoor. Ik ben ook doodzenuwachtig voor de echo die ik maandag heb. Ik ben nu rond de 7 week zwanger en bij mij stopten de zwangerschappen allemaal tussen de 7 en 9 week.

Ik hoop voor je dat het maandag allemaal goed zit bij jou en dat dit propje goed blijft zitten..

Liefs Bianca

Ik kan me goed voorstellen dat je erg zenuwachtig bent.  
Ik heb er geen ervaringen mee maar wil je toch heel veel succes wensen maandag.
Ik hoop dat alles in orde is.

Liefs Jacy

ik mag de 7e geloof ik weer en ben ook op van de zenuwen, maar niet zoals jij.
ik kan ook bniet wachten tot ik brusje goed voel maar helaas dat duurt nog een paar weken.
succes, enne alles komt goed

gr martine mamma van sem 19-12-07 en van... 12.1

hoi hoi

Ik zit op het oktoberforum maar lees soms elders zoals nu.
Jou angst kan ik mij heel goed voorstellen ik heb het zelf ook.Ik \
heb nu 4miskramen gehad 1 met 11wk en 3 met 8wk niet zover als jij
was maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik nu heel nerveus ben.
Komt ook bij dat het bij onze zoon 3jr heeft geduurd en nu 3.5jr voor we
weer zwanger werden.Ik ben nu 17wk maar voor iedere controle sta ik stijf.
Heb zeker al wel 7echo.s gehad maar ik blijf spanning voelen,Nu voel ik het af
en toe heel licht maar als het een aantal dagen niet gebeurt wat heel normaal
is denk ik al weer er zal toch niets zijn.Ik heb mij wel voorgenomen om wat relaxter
te worden want er is gewoon niets aan de hand.Ik hoop dat je het gauw gaat voelen zodat je wat minder zorgen hebt.Mag ik vragen hoe het komt dat je eerste kindje met 18wk niet meer leefde?Kan het ook kloppen dat je op het forum zat dat er is voor dat het lang duurt voor je zwanger wordt?
Meid kop op alles komt goed.

Liefs anita

HOi Sylvia,

Kan me goed voorstellen dat het erg spannend voor je is.
Mijn situatie is niet echt te vergelijken, maar ook ik heb die spanning in het begin erg gehad. Heb vorig jaar na 8.5 week een miskraam gehad. Nu met 7 wkn en 10 wkn een echo, die gelukkig allebei goed waren. Maar zelfs na de 1e goede echo bleef de spanning en de emotie. Na de echo van 10 wkn kon ik dit langzaam loslaten, maar het blijft nog wel op de achtergrond aanwezig. Vorige week het hartje gelukkig weer gehoord met de doptone en vanmiddag mogen we weer.

Bij mij wordt de spanning elke keer wat minder, maar helemaal weg nog zeker niet. Kan me goed voorstellen dat het bij jou nog wat langer zal duren. Als we ons kindje uiteindelijk gezond in onze armen kunnen houden, komt het pas echt goed denk ik.

Veel succes bij je echo vandaag, laat je even weten hoe het is gegaan?

groetjes mama van Nienke,
14 wkn 2 dgn

Vandaag was het weer zover, de volgende controle bij de verloskundige.

bloeddruk goed, gewicht ook. toen luisteren naar hartje, de VK in opleiding zette de doptone erop en....... stil, de hoofdVK (arriëtte) die zei al dat ze hem/haar hoorde, maar ik vond het akelig stil blijven, af en toe mijn darmen en natuurlijk vaak mijn eigen hartslag, maar niet die van brutus. voor mij was dit aardig paniekerig.

Gelukkig heeft Arriëtte een echo gemaakt en ja hoor daar was brutus! even trappen met zijn beentjes, lekker gapen, ff zwaaien en het leek er zelfs even op dat hij/zij op de duim begon te zuigen!!!! wauw wat een fantastisch iets zeg! brutus is al druk aan het drinken, want zijn maagje zat vol en dat was goed te zien. ook zijn neusje en mondje waren overduidelijk te zien, zeker toen hij/zij even gaapte naar ons.

Wauw wat een opluchting zeg!! nu hoeft brutus alleen nog maar groter te worden en straks lekker warm tot eind oktober half november te blijven zitten!

de volgende controle is alweer op 3 juni, dus ben benieuwd en uiteraard ga ik morgen even een afspraak maken voor de 20-weken echo. foto's volgen!

Liefs
Sylvia 13wk1dg

@cooper

heb inderdaad in 2007 poos meegeschreven op het forum "als zwanger worden langer duurt". destijds ben ik door het slikken van clomid zwanger geraakt van ons eerste kindje *Angel. waarschijnlijk heeft zij de zwangerschap niet kunnen overleven doordat ik een afwijking had aan mijn aortaklep. deze afwijking is dusdanig achteruit gegaan dat er hoogstwaarschijnlijk te weinig zuurstof of bloedtoevoer voor haar is geweest. kans is erg groot dat door deze afwijking ook mijn eisprong wegbleef.

afgelopen 31 oktober ben ik in het AZU geopereerd en heb ik een nieuwe aortaklep gekregen en nu in de 2e maand na het stoppen met de pil al spontaan zwanger!! voor ons is 1 + 1 =2 in dit hele verhaal. de artsen houden zich op een of andere manier altijd op de achtergrond hiervoor.

Liefs Sylvia 13wk1dg

Terug
Bovenaan