4 mnd en flesvoeding

onze dochter is 4 mnd oud, ze krijgt 5 flesjes van 180 cc en 6 scheppen alleen nu drinkt ze de fles van 19:00 maar tot 100cc leeg?hoe het beste de flessen te kunnen verdelen want ze gaat ook een keer naar 4flessen.....
graag jullie tips enz...groetjes
 
Hoi Marlijn,
Misschien dat je de andere flessen op de dag wat grotere hoeveelheden kunt geven? zodat je die 80 cc overdag inhaalt? Verder zou ik me er niet te druk over maken, ieder kindje is anders en als ze iets meer of iets minder binnen krijgen is dat heus niet erg hoor! Je dochter heeft waarschijnlijk 's avonds niet meer zo'n trek of is eigenlijk te moe om haar fles helemaal leeg te drinken. Slaapt ze wel goed door? Groeit ze genoeg? Dan hoef je je ook niet te druk te maken lijkt mij!
Heel veel succes!
Liefs,
Mar
 
Waarschijnlijk heeft ze genoeg aan de flessen overdag. En om 11 uur krijgt ze er nog 'e'en??? Maak er geen punt van hoor. Op een gegeven moment zijn ze verzadigd en willen ze niet meer zoveel.
Als ze straks naar 4 flessen gaat zou ik overdag iets meer in de fles proberen, maar dan nog! 700 cc melk is meer dan genoeg voor zo'n ukkie hoor. laat ze drinken naar behoefte.. als ze maar niet onder de helft komen! Dus onder 500 cc... dat is bij jou niet ter sprake!
 
Hoi Marlijn,

Ik kom net van het consultatiebureau. Ik had hetzelfde probleem maar dan met de laatste fles. Mijn dochter is net 3 maanden. Ik moest haar steeds wakker maken/houden en ze dronk bijna niks. Nu heeft de arts gezegd dat wanneer een kindje 6 kilo of meer weegt er 1 fles mag vervallen. Sanne dronk ook 5 flessen van 180 water en 6 scheppen. Kindjes hebben het dan niet meer nodig. Ik ga vanavond kijken wat ze doet.

Groetjes Anneke
 
Terug
Bovenaan