4 mnd en weinig eten. Uitkijken voor lage bloedsuikerspiegel???

Onze kleine Sam eet erg weinig. Per dag 500 ml denk ik. Zijn groeicurve blijft ook erg vlak. We zijn nu gestart met bijvoeden. Pap ;s avonds en fruit 's middags. Dit pikt hij beter.
Nu hoorde ik laatst over een te lage bloedsuikerspiegel bij kleintjes en dat ze daarom nooit te lang mogen slapen met weinig voeding in zich.
Wat is te lang?
Sam slaapt overdag soms wel 2 1/2 uur achter elkaar. En 's avonds gaat hij rond 20 uur naar bed en wil dan pas zelf eten om half 9 maar ivm kinderdagverblijf krijg ik er met moeiet om 6.45 80 ml in.
Herkent iemand dit? Iemand enig idee hoelang ze mogen slapen??
Moet ik hem gaan wakker maken??

Hoi,

Helaas kan ik je geen antwoord geven op je vraag, maar ik zit wel met hetzelfde probleem. Mijn dochter drinkt ook minder dan 500 ml op een dag en maak me daar best zorgen om. Zij  is ook onder behandeling van een kinderarts, maar die heeft het daar nooit over gehad (bloedsuikers). Het gekke is dat er allerlei oplossingen zijn voor "hongerige" babies, maar voor een baby die te weinig drinkt is geen oplossing. Ik weet namelijk ook niet of Loïs voldoende vitaminen binnenkrijgt. Zij krijgt nog wel om 11 uur een voeding en ik maak haar dan om 7.30uur weer wakker. Maar ze is ook nog een beetje jonger (10 weken). Volgende week moet ze terug naar de ka, ik ga het dus maar eens vragen,

Groetjes,

Linda  

Hallo,

Stijn is nu bijna 5 maanden. Het is een flinke kerel (8 kilo en 68 cm.) Hij  sliept 's nacht ook lang. Van 20:30 tot de volgende ochtend 08:30 en dan moest ik hem soms nog wakker maken ook.Toen ik met hem met drie maanden bij het cb was, zeiden ze mij dat dat veel te lang is  idd in verband met de bloedsuiker spiegel. Kleine baby's kunnen dat zelf niet reguleren, als ze wat ouder zijn wel. Daarom moest ik hem eerder wakker maken.

Aan de ene kant was ik het daar wel mee eens maar aan de andere kant heb ik ook zoiets van ja hij heeft  zoveel slaap blijkbaar ook nodig. Daarom maak ik hem tussen half 8 en 8 uur wakker en dat gaat prima. Maar hij drinkt vanaf het begin al zijn flesjes helemaal leeg.
Ik heb het geluk dat ik onregelmatig werk, dus kunnen wij  dit ritme ook een beetje kan aanhouden. Ik hoef hem maximaal 2 dagen in de week eerder wakker.

Anders moet je het even voorleggen bij het cb. als je daar niet heen gaat op korte termijn kun je ook altijd de hulplijn van het cb. bellen.
Dab ben je iig gerust.

Groetjes Doesel

Hoi,

Als hij bijvoeding wel pikt waarom geef je hem dan ook niet extra te drinken erbij? Dan komt hij ook aan de belangrijke vocht.
Roosvicee, thee en water kan goed. Ik persoonlijk ben niet zo'n fan van roosvicee of siroop, vind dat teveel suiker op zo'n jonge leeftijd, maar dat is persoonlijk.
Thee vinden veel babies ook heel lekker.

Mijn dochter drinkt dr flessen ook slecht (al vanaf de geboorte) maar ze groeit en zolang ze vrolijk is, speelt en helder uit dr ogen kijkt maak ik me niet druk. Ook al zeiden ze op cb dat het erg weinig was wat ze kreeg. Ze wil t gewoon niet.
En dr fruit en groente gaan er wel in, pap ook trouwens. Nou ik vind het prima.

Over die suikerspiegel, dit geldt voor te lang slapen 's nachts, niet overdag. Dan moet er tussen de 3 tot max 5 uur tussen een voeding zitten.
Mijn dochter slaapt al vanaf dat ze 6 weken was al door, ook 12 uur achter elkaar en ik laat het zo. Ik maak haar niet wakker 's nachts, want dan kan ze dr slaap niet meer vatten. En zij doet t prima!

Succes ermee.

Liefs Reneke

Mij hebben ze altijd verteld dat die suikerspiegel 's nachts van belang is en niet overdag. vanaf zo'n 6 a 7 kilo mogen ze 's nachts doorslapen zei het CB, dus dat deed ik ook.

Maar net als wat iemand hiervoor al zei, voor hongerige baby's heb je allerlei voedingen maar voor baby's die weinig eten niet !
Mijn dochter is 7 mnd en die eet/drinkt ook veeeel te weinig. Ze moet 800 a 1000 ml melk, en drinkt met moeite 500. Pap lust ze niet en ze eet ongeveer een paar kleine hapjes fruit, en meer echt niet op een dag.

Aan het CB heb je ook niet veel, weet je wat die zeiden? Misschien valt de melk niet goed, dan moet je over gaan op de Pepti ! Nou ja, da's voor koemelkallergie ! Ze is verder hartstikke vrolijk dus ze heeft echt geen enkele klacht die op koemelkallergie duidt !

Ik kan je ook niet helpen, als ze niet willen krijg je het er toch niet in, als ik teveel aandring bij mijn dochter spuugt ze het erweer uit, dus dat schiet ook niet op.

Groetjes en succes Bianca

Terug
Bovenaan