4 mnd oud / ander schema gevraagd / nu elke 4 u een fles van 200 cc / heeft eerder honger?

Hoi hoi,

ik ben benieuwd naar jullie schema.
Mijn zoon is 4 mnd oud, krijgt 5 flessen van 180cc+6 schepjes.
om 06:30/10:30/14:30/18:30/22:30.
voor de eerste moeten we hem wakker maken, voor de laatste soms ook. wel is hij snel wakker, dus lag niet meer heel vast te slapen.

nu merken we dat hij de laatste week nogal wat aan het jengelen/huilen is. Hij lijkt heel ontevreden. Soms wordt hij ruim 1 uur wakker voor de flestijd, maar dan is het dus niet rustig spelen in de box. Hij wil alleen op schoot, en ook dat vind hij niet altijd leuk. Wandelen wordt ook vaak huilen.
Ik vraag me af of hij niet al honger heeft dan, maar ik zit natuurlijk al op het max, dus eerder een fles geven, dan kom ik misschien met mijn schema in de war.

wat doen jullie? ik zit te denken om s'ochtends iets minder in de fles te doen, en dan op de dag iets meer in de fles te doen.

en wie geeft er standaard meer dan 1 liter voeding? ik hoor verhalen dat het niet goed is voor de niertjes, maar elke baby is anders en heeft andere behoeften.
een jengelige baby de hele dag vind ik ook niet leuk. het KDV weet zich er ook niet altijd raad mee en heeft ook niet continue de tijd om hem op schoot te nemen.

let wel: we verwennen hem niet....proberen hem echt te laten huilen of jengelen en hem niet direct bij de eerste kik hem op schoot te nemen.
maar een tevreden mannetje is ook wel leuk....

wie heeft er tips?

hoi je kunt proberen een paar flessen meer te geven 210ml en dan kijken hoe het gaat je gaat straks naar de 4 flessen toe dus misschien is het wat om al die richting op te werken en idd moet je niet over die liter gaan
en ook dan gaat het schema natuurlijk veranderen en denk ook dat ze op het kdv wel wat gewend zijn het is toch hun werk

groetjes elena

oh ja ikzelf heb nooit een schema aangehouden voeden op verzoek (tweeling) soms kwamen ze na drie uurtjes alweer en gaf dan gewoon
en op schoot nemen en knuffelen kan helemaal geen kwaad hoor het is toch lekker je eigen kind

hi

waarom maak je hem wakker om 6:30. laat hem eens slapen totdat hij zelf komtals hij honger heeft komt ie echt wel  dan maakt het over de dag niet zo uit als hij een keer eerder komt dan heb je meer ruimte om toch zo uit te komen op je laatste fles. en wie weet zit hij dan zo op de 4 flessen. djaimy krijgt laatste fles in 22 uur en meld zich dan rond half 9/ 9 uur. en hij word net zo wakker als anders. en hij zit inmiddels op 4 flessen omdat hij zo laat komt. en hij is nu 3 maanden.
ik zou het gewoon proberen.

groetjes angela mv djaimy 010707

Hoi,
Weet zo geen oplossing voor je probleem. Wel is het zo dat kindjes rond 4,5 maand(het hangerig zijn begint vaak wat eerder)  weer in een sprongetje zitten en dan huileriger en anders dan voorheen kunnen zijn. Ze vragen meer aandacht en zitten in een ander ritme. Misschien is dit bij jouw kindje ook het geval. Dit sprongetje kan een aantal weken duren en daarna zijn ze meestal weer de oude. Is iets waar ze even, en jij dus ook, doorheen moeten.
Vond het bij mijn oudste altijd even een rotperiode omdat het hele schema omligt en je eigenlijk niet weet wat je er mee aanmoet.

als je zoontje vier maanden is, mag je starten met rijstebloem in zijn voedingen. Dat vult zijn magje ook meer. Volgens onze kinderarts mag je bij twee voedingen rijstebloem geven (wij doen het maar bij één voeding). Als je dit geeft is hij misschien ook minder hongerig.

Hoi

Mijn dochter is nu 3,5 maanden oud en drinkt 4 flessen op een dag < eigenlijk 1 te weinig >.
Ik maak haar s, ochtends niet wakker maar kijk hoe laat ze komt. Dit is meestal tussen 08.00/9.30. Daarna drinkt ze ong om de 4 uur.

Je zou je kindje misschien ook wat thee kunnen geven tussendoor ipv meteen een fles. Of idd rijstebloem toevoegen...
Ik weet dat het beter is om te wachten met bijvoeding tot 6 mnd maar als jouw kindje zo hongerig is is het misschien wel een idee om mee te beginnen???

Succes ermee

Groetjes Kirsten

Hoi,

Ik herken je probleem. Onze zoon krijgt precies krijgt ook 5 flessen van 180 + 6 schepjes. De hele dag gaat dat goed, behalve de een na laatste fles. Dan heeft hij ineens snel honger. Ik geef dan die fles in 2 keer. Hij krijgt dan niet extra's binnen en hij is tevreden. Misschien een tip voor jou.

Groetjes

Terug
Bovenaan