Hoi hoi,
ik ben benieuwd naar jullie schema.
Mijn zoon is 4 mnd oud, krijgt 5 flessen van 180cc+6 schepjes.
om 06:30/10:30/14:30/18:30/22:30.
voor de eerste moeten we hem wakker maken, voor de laatste soms ook. wel is hij snel wakker, dus lag niet meer heel vast te slapen.
nu merken we dat hij de laatste week nogal wat aan het jengelen/huilen is. Hij lijkt heel ontevreden. Soms wordt hij ruim 1 uur wakker voor de flestijd, maar dan is het dus niet rustig spelen in de box. Hij wil alleen op schoot, en ook dat vind hij niet altijd leuk. Wandelen wordt ook vaak huilen.
Ik vraag me af of hij niet al honger heeft dan, maar ik zit natuurlijk al op het max, dus eerder een fles geven, dan kom ik misschien met mijn schema in de war.
wat doen jullie? ik zit te denken om s'ochtends iets minder in de fles te doen, en dan op de dag iets meer in de fles te doen.
en wie geeft er standaard meer dan 1 liter voeding? ik hoor verhalen dat het niet goed is voor de niertjes, maar elke baby is anders en heeft andere behoeften.
een jengelige baby de hele dag vind ik ook niet leuk. het KDV weet zich er ook niet altijd raad mee en heeft ook niet continue de tijd om hem op schoot te nemen.
let wel: we verwennen hem niet....proberen hem echt te laten huilen of jengelen en hem niet direct bij de eerste kik hem op schoot te nemen.
maar een tevreden mannetje is ook wel leuk....
wie heeft er tips?