4 mnd slaapregressie + niet zelf in slaap komen

<p style="text-align: left;">Ondertussen zit ik er echt doorheen, ik hoop wat herkenning en tips. <br /><br />de eerste 3 maand van mn zoontje ontzettend veel gehuild, last van reflux, slecht slapen daardoor. Na 3 maand eindelijk de oorzaak ontdekt: koemelk en soya allergie! Nu ben ik op dieet en gaat het een stuk beter (ik geef  bv). </p><p>omdat hij toen zoveel last en pijn had, veel met hem gelopen/in de draagzak gehad. Hierdoor lijkt hij verleert te zijn zelf in slaap te vallen. Toen waren we blij als hij op die manier in ieder geval sliep, en we vonden het ook niet erg om hem te helpen, we hadden zo met hem te doen. Daarnaast sliep hij dan wel gewoon langere tijd. </p><p>Echter is hij nu bijna 4 maand (1 april) en is het slapen sinds zo’n twee weken echt DRAMA. Overdag 30/45 minuten. Valt hij met speen op de arm wel snel in slaap en kan hem dan wel wegleggen. Maar dus nooit voor lang. Hem daarna weer in slaap proberen te krijgen zorgt alleen maar voor een hele boze baby. Soms in de draagzak lukt het wel. <br /><br />Vooral de nachten zijn nu echt waardeloos, als ik 4 uur slaap per nacht is het al veel.. dan wil hij ook geen speen meer, wil alleen aan de borst in slaap vallen, maar slaapt ook dan erg slecht ..</p><p>de 4 maand slaapregressie? Qua uitgerekende datum is hij al even 4 maand oud</p><p>Het in slaap helpen opzich vind ik niet erg, als hij daarna maar slaapt..</p><p>is het een fase? Komt dit goed? Ik heb alle tips om ze zelf te leren slapen wel gelezen, maar ben te moe om het toe te passen.. zit er echt doorheen op het moment..</p><p> </p><p> </p>

Wat ontzettend vervelend en zwaar moet dat voor je zijn! Onze kleine heeft vermoedelijk ook kma en wordt 6 april 4 maanden. Hij heeft in principe altijd goed geslapen, vooral de nachten en overdag niet. Wat wij sinds een paar weken hebben uitgevonden, werkt bij onze kleine goed en kost je als moeder zijnde niet veel energie. Enige waar ik voor mezelf bang voor ben, is dat hij hier aan gewend raakt. Maar goed, als dat alles is kan ik daar best mee leven. Ook al slaapt onze man altijd op een donkere kamer, het helpt bij hem om een hydrofiel doekje over zijn oogjes te leggen. Binnen no time is hij vertrokken. Soms komt hij na 45 min weer, doekje en speentje en hij is weer vertrokken. Voor ons echt de beste uitvinding om overdag hem te laten slapen!! Je moet het willen natuurlijk.. Ik heb het doekje wel 10x dubbel gevouwen en op mijn eigen gezicht gelegd, op internet gezocht en heb er vertrouwen in dat er niets kan gebeuren met hem!

Terug
Bovenaan