4 of 5 flessen

A

Anoniem

Guest
hoi
ik heb een vraagje:als ik onze dochter om 23u wakker maakt voor de laatste fles dan komt ze om 5 uur weer voor de 1e fles,nu heb ik haar gisteravond na de fles van 19u laten slapen en toen sliep ze in 1 ruk door tot 6 uur vanmorgen.ze is 16 weken en een paar daagjes,zou ze al met 4 flessen toe kunnen of moet ik de tijden overdag wat inschuiven zodat ze 5 flessen krijgt??ze krijgt 180cc/6 schepjes.dit drinkt ze niet altijd leeg.wat is het minimum wat een baby moet drinken?wat zouden jullie doen?
gr petra

Hoi,

Ik zou haar dan niet meer om 23.00 uur wakker maken. Mijn zoontje is 13 weken en mag volgens het cb 4 flessen van 180/6. Je kunt het altijd even navragen bij het cb. Maar als ze honger hebben, dan laten ze zich wel hoor.

Groetjes

Hoi Petra,

Je kunt rustig overgaan op 4 flessen, hebben wij ook gedaan bij ons zoontje en het cb vond het zomaar goed.
Evt. in de laatste fles iets meer doen als ze het opkunnen, maar 4 x 180/6 is ook goed.

Liefs Saskia

Hoi Petra,
Wij zitten met hetzelfde probleem. Nathan is nu 16 weken en wil vaak om 23.00 geen fles meer hij is dan bijna niet wakker te krijgen. Ik heb bij het cb gevraagd en daar zeiden ze dat we het gewoon konden proberen. Als het niet gaat kan je altijd weer terug naar 5 flessen. En het minimale wat een kind moet hebben en 150cc per kilo. Dus als hij bv 6 kg is moet hij 900cc hebben in 24 uur. Zo kan je zelf een beetje uitreken wat je kindje moet hebben.
Maar de belangrijkste peiler is natuurlijk of je kindje blijft groeien en zich prettig voelt. Voelt hij zich prettig bij 4 voedingen moet je er 4 geven. Is hij daar nog niet aan toe kan je altijd weer terug naar 5.
Succes!!

Groetjes Karin mamma van Nathan 02/07/07

Hoi,

Hier heb ik dus een grote discussie over gehad op het CB vandaag!
Bij ons precies hetzelfde verhaal als bij jullie. Bas sliep heerlijk vannacht. Het CB was het hier helemaal niet mee eens. Ze vonden hem nog veel te jong (hij is bijna 16 weken). Hij weegt ruim 7 kilo, dus daar lag het niet aan. Volgens hun was het niet goed voor zijn nieren (???????). Ik moest hem maar 5 flessen overdag geven. Ik vertelde dat dat niet echt ging, want hij slaapt zo heerlijk ingebakerd. Ooooh, zei ze, dan moest ik maar stoppen met inbakeren, dan kwam hij vast wel vaker voor een fles en daar moest ik dan maar minder voeding indoen.

Nou, mooi niet dus!

Zolang Bas goed blijft groeien, kijken we wel hoe het gaat met vier flessen. Krijgt hij weer meer honger over een tijdje dan krijgt hij gewoon weer iets meer.

Groetjes,
Karin

hoi
soms houden de consultatieburo,s er vreemde ideeen op na.ik heb het nu dus een paar avonden gedaan(niet wakker maken om 23u)en anouk heeft de hele nacht geslapen.ik ga het maar proberen op 4 flessen,als ze honger krijgt zal ze het wel aangeven.misschien bel ik het cb hier vanmiddag wel even om te horen hoe ze hier er tegen aan kijken.
gr petra

Hoi hoi,

Naar mijn mening geeft je kindje ook wel zelf aan hoeveel ze nodig heeft.
Sven liet op een gegeven moment bij elke fles zo'n 50 cc staan. Ik ben toen ook overgegaan naar 4 flessen.
Op het pak van Nutrilon staat ook dat kindjes vanaf 6 kilo overkunnen naar 4 flessen.
Zoveel weegt Sven nog net niet maar hij is er toch al aan toe.
Voor wat betreft de avondvoeding. Volgens mij heeft dat niet te maken met hoeveel flessen je geeft maar de tijd die ertussen zit. Ik denk dat het cb er moeilijk over doet omdat er dan teveel uren tussen de voedingen zit. Dat schijnt niet goed te zijn voor de bloedsuikerspiegel.....
Sven krijgt om 6:30, 12:00, 17:00 en 23:30 een voeding en daar waren ze wel over te spreken bij het cb.

Succes ermee en kijk gewoon naar je kindje. Ze geven zelf wel aan of het ze bevalt of niet.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan