4 of 5 flessen?

Vince komt met 5 flessen tussen 6-7 uur in de ochtend.
vanmorgen na een dag met 4 flessen om 5:30..ben aan het twijfelen wat ik moet doen...4 flessen of toch weer 5?

waarom naar 4 gaan? 5 is toch prima! of ben je al druk aan het bijvoeden? volgens mij is het heel normaal om nu nog 5 flessen te geven hoor. Mij werd zelfs afgeraden om nu al naar 4 te gaan.. dat mag pas als ze ook groente/fruit gaat eten.. al hebben we wel dagen dat ze er 4 krijgt hoor, vanmorgen had ze pas om 9.30 de eerste fles. Dan moeten we proppen om er 5 in te krijgen. Dan doe ik gewoon 4x 210cc.

Ik geef altijd zoals het uitkomt, inmiddels drinkt hij er maar 4 maar hij krijgt ook fruit en groente en s avonds papfles en dan slaapt hij goed door. Maar voordat hij echt over ging naar 4 was het de ene dag 5 en de andere dag 4. Trouwens hij krijg nu 210cc. Bij mijn dochter toendertijd was het het 5x200 cc en dat heeft best een poosje geduurd.

hij krijgt idd al fruit en groente...allebei een half potje dan zit ie vol. we blijven nu maar even op 5 flessen. hij zal het nodig hebben denk ik. hij is lang maar dun

Hier 4 x 200 pap.
(pap ivm spugen op advies van CB)
Daarnaast krijgt Levi 2 x fruit aangeboden, ene keer na paar hapjes genoeg andere keer eet hij bijna potje van 125 op. Beetje afhankelijk van hoe moe hij is. Als hij zn fles leeg heeft is ie ff 2 minuutjes aan et huilen, maar toen hij nog 4 X 240 kreeg deed hij hetzelfde, dus daar trekken we ons niks meer van aan. Hij red het prima om er 4 uur tussen te hebben, volgen nu volgend schema:

7 uur pap
9 uur fruit
11 uur pap
13 uur fruit
15 uur pap
19 uur pap.

Indien hij beide fruit momenten niks wilde, bied ik het om 17 uur nogmaals aan.
Dan slaapt hij vervolgens van 19.15 tot 7.00!

Hoor em zelden nog snachts.

Hij doet het er dus goed op, is nu inmiddels ook 65 cm en 7 kilo!

Stijn krijgt nu 4 of 5 flessen op een dag.

07.00 - 150/5, maar drinkt vaak maar 100-130
11.00 - 210/7
15.00 - 210/7
19.00 - 210/7

Dit doen we nu pas sinds 3 dagen. Eerst kreeg hij steeds 180/6 en maakten we hem rond 22.30 uur wakker voor z'n laatste flesje. Vaak dronk hij dan maar 70 ofzo, omdat hij zo moe was. Leggen hem nu na z'n fles van 19.00 uur op bed en zien dan wel wanneer hij wakker wordt. Soms wil hij dan 's nachts nog een flesje en soms pas weer de volgende ochtend om 07.00 uur. Heb dus wel de flesjes opgehoogd naar 210/7, want anders krijgt hij niet genoeg binnen. Flesjes gaan meestal wel op, behalve de ochtendfles. Als hij 's nachts wil drinken, dan geven we hem 120/2.
Hebben niet overlegd met CB, maar werkt goed voor onze kleine man en dat vind ik het belangrijkst.

Sinds 2 weken krijgt hij 's middags ook wat groente of fruit.

Ik zou gewoon proberen om Vince toch zelf aan te laten geven wat hij wil. De ene keer zul je dan wel op moeten staan, maar de andere keer niet. Zelf eet je ook de ene dag meer dan de andere. Zolang hij genoeg binnen krijgt en tevreden is, zou ik me er niet te druk om proberen te maken. Succes ermee.

Terug
Bovenaan