4 of 5 voedingen?

Hoihoi,

Ik ben een zomer2008 mama en heb een vraagje voor jullie:

Onze arts op het cb gaf vandaag aan, dat Evy (13w3d) op zich wel 4 voedingen mag hebben.

Maar wat is nu wijsheid hierin?

Ze krijgt nu 5 flesjes van 150cc aangeboden, die de ene dag wel
allemaal leeg gaan en soms dus niet. Laat dan 1 of 2 flesjes 20-30cc
maximaal staan.

Ze groeit verder goed en is een tevreden baby.

Ik ben aan de ene kant bang, dat als ik overga naar 4 voedingen, dat ze
te weinig binnen gaat krijgen. Maar aan de andere kant, als er weer wat
meer tijd tussen gaat zitten, krijgt ze misschien ook meer honger en
drinkt ze dan ook wat meer.

Hoeveel dronken jullie kleintjes toen ze overgingen naar 4 flessen? En
welke tijden hou je aan? Wij beginnen dagelijks om 7.00; dit i.v.m.
onze werktijden.

Ik zou volgens de arts ook met bijvoeding mogen beginnen; ze geven wel
aan dat het eigenlijk 6 maanden is vanaf nu. Maar daar ik dus geen bv
geef en er geen allergieën in onze families voorkomen, mocht ik ook nu
al beginnen van haar.

Ook weer z'n dilemma.....

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi Iris,

Heerlijk hè dat het zo goed gaat met je dochter?!

Isabelle kreeg tot vlak voor onze vakantie (ze was toen 13 weken oud) altijd 5 flessen van 150ml die allemaal leeggingen en toen wij overgingen naar 180ml probeerden we of ze hiermee 5 uur kon doen en dat ging perfect.

Je gaf al aan dat Evy tevreden is en goed groeit en dat is toch nog steeds het allerbelangrijkste!

Als ze te weinig binnen krijgt hoor je je meisie vast wel, ik weet zeker dat ik Isabelle wel hoor als het haar niet zint!

Wij beginnen 's morgens om 6.00uur  als ik moet werken  of , als ik vrij ben, om 6.30-7.00uur, dit om de laatste voeding niet later dan een uur of 22 te hebben.

Isabelle krijgt nog geen bijvoeding ivm de allergieën die wij beide ouders hebben., ze krijgt nu 4x 190ml + 6 scheppen nutrilon hypo-allergeen.

Nou, ik hoop dat je eruit komt, het belangrijkste advies wat ik je kan geven is: volg je eigen gevoel en wat je intuitie je ingeeft, dan komt het allemaal goed

Liefs Monica, trotse mama van Isabelle (05-04-2008)

Hoi,

Toen ik overstapte van 5 naar 4 flessen ben ik van 150cc naar 180cc gegaan. In eerste instantie dronk ze ze niet helemaal leeg maar al snel wel.
Of je al fruit en groente wil geven hangt helemaal van jezelf af. Wij zijn begonnen met 5 maanden.
En gelijk fruit en groente om en om. Ze was er echt aan toe en eet het beter dan de fles dus toen was de keuze snel gemaakt.
Kijk hoe je kindje erop reageert en als ze goed reageert dan kan je best wel geven.

De fles krijgt ze om   de 4 uur. 7.30u eerste fles en 19.30u laatste. De groente en fruit geven tussendoor.

Succes Reneke

Terug
Bovenaan