4 of toch maar 6 weken van te voren??

Hallo allemaal,

Ik ben ernstig aan het twijfelen.. Ga ik met 4 weken met verlof of zal ik toegeven en toch maar 6 weken van te voren??
Ik zit echt met dit dilemma.. Ik wil het niet toegeven maar eigenlijk wordt het wel zwaarder, werken.. Zeker als ik 's nachts eens wat slechter slaap..
Het voelt eigenlijk een beetje als een nederlaag als ik met 6 weken met verlof ga.. Eigenlijk te belachelijk maar ja ik kan er niets aan doen. Ik wil zo graag 12 weken met mijn kleintje knuffelen...
hmmmm wat een dilemma.. Wat doen jullie?? En wat vinden jullie??

Groetjes MvG
30 weken zwanger van de eerste...

ik wilde heel graag 4 wkn van te voren!! maarja... ik werk in de kraamverzorging en het wordt echt gewoon te zwaar ondanks met leerling maar mn baas beslist... nu heb ik een navelbreuk en ben er 2 wkn voor thuis geweest nu had mn baas erover dat ik dus 6 wkn van te voren moet de arbo daarin tegen die zei dat het niet dsoor mn zwangerschap komt maar door het zware tillen(tijdens zwangerschap) dus ik hoop tot 4 weken ervoor te kunnen lopen....

ik wil idd ook 12 weken erna gewoon het idee dat je met 10 weken zo;n kleintje alleen laat (nouja mijn geval bij papa dan wel maar toch...)
ik weet niet wat voor werk je doet???

Uiteindelijk moet je doen wat jou het beste gevoel geeft.
Ik wil ook 4 weken vantevoren pas met verlof, al zat ik er 2 weken geleden ook over te twijfelen om misschien met 6 weken al te gaan, ivm mijn slechte slapen. Maar ben nu 1,5 week vrij en ben tot de conclusie gekomen dat dat geen optie is. Wordt gillend gek in huis, slaap totaal niet meer. En dingen in huis doen heb ik altijd al een broertje dood aan, dus zal mij ook niet helpen. En al mijn vrienden werken ook overdag. Dus dat verlof ik kijk er niet naar uit, althans niet het verlof voor de bevalling.
Op dit moment probeer ik de uurtjes dat als mijn man ook thuis is wat samen te doen, verder ben ik eigenlijk alle vrije uurtjes op de manege te vinden (de enige plek waar ik niet gillend gek word).

Jij bent de enige die kan aangeven wat jou lichaam nodig heeft, En als dat eerder met verlof gaan is moet je het niet zien als een nederlaag, maar juist als een overwinning. Jij bent zo slim geweest om naar je eigen lijf te luisteren.
Eventueel kan je er nog 2 weken vakantie aan plakken als dat via je werkgever mogelijk is.

Groetjes Pauline (31w)

Ja naar je eigen gevoel luisteren.
Ik weet van mezelf dat ik bij de muren omhoog vlieg als ik thuis ben. En ik heb een zittend beroep, en het gaat eigenlijk nog dikke prima bij mij. Dus ik ga echt door tot 4 weken vantevoren. Liever 2 weken langer na de tijd, dan voor de tijd.
Maar niemand kan het besluit beter nemen dan jezelf. Hoe doet je lichaam het? Hoe voel je jezelf? Hoe voel je je na een dag werken?
En het is absoluut geen zonde dat je voor je eigen en je kinds bestwil eerder met verlof gaat. Als je lichaam daar om vraagt, moet je daar aan toe geven.
Succes met beslissen!

Ik stop 6 weken van te voren. Ik vind het nu met 26 weken zwangerschap al heel zwaar, het werken. Nou heb ik een vrij stressvolle baan, zonder pauze. Dus ik jakker maar door. Ik neem na mijn zwangerschapsverlof gelijk mijn ouderschapsverlof op, en daarna nog 3 weken vakantieverlof, dus dan hoef ik het niet te doen om nog ietsje langer verlof te hebben.

Meid, stop gewoon lekker 6 weken van te voren. Als je merkt dat het werk te zwaar wordt, moet je daar gewoon aan toegeven en niet door blijven ploeteren. Goed naar je lichaam luisteren.
Ik stop zelf 6 weken van te voren, omdat ik dat zelf gewoon fijner vindt. Heb ik rustig de tijd om de laatste dingetjes nog in orde te maken enz. Nog even wat extra tijd met de oudste doorbrengen. Plus het werk wat ik doe wordt ook te zwaar.
Succes met je beslissing.

Liefs marielle

Hi, ikzelf stop 6 wk van te voren. De vk zei vandaag nog dat er maar weinig vrouwen zijn die met goed fatsoen tot 36 wk door kunnen werken. Luister naar je lijf en hou er rekening mee, dat het wel eens zou kunnen gebeuren dat je eerder bevalt waardoor je misschien maar een weekje verlof hebt gehad. Je moet ook ff tijd hebben om bij te tanken, want als de kleine er is heb je ook weer een heftige tijd.
x Taraneh

Hi,

Afgezien of het nog vol te houden is, heb ik nog wel een tip (ik heb niet alles gelezen, dus misschien staat het er al).
Heb je er wel eens aan gedacht dat je eerder kunt bevallen dan de uitgerekende datum? Dan heb je dus geen 6 weken, maar korter en heb je daarna toch nog langer.

Bij mijn vorige moest ik met 6 weken stoppen (zat toen gedeeltelijk in de ziektewet) en ik ben met 37 weken bevallen. Wat was ik achteraf blij dat ik al zo vroeg gestopt was. Ik was er nu klaar voor, dat had ik dus met 4 weken vooraf niet gehaald. En nu mag ik door werken, maar ik stop weer met 6 weken. Ik weet het, het kan ook 42 weken worden, maar ik neem geen risico meer, ik wil gewoon met 37 weken helemaal klaar zijn en "vakantie' gaan houden.

Heb je ook aan de optie 5 weken gedacht? Dat mag namelijk ook. Dan zit je er mooi tussen in.

Succes met je keuze!

Gr. Tamara
(februari mama)

Terug
Bovenaan