4 uur niet plassen voor een ovulatietest??

<p>Hoi!</p><p>Deze maand mag ik met IUI beginnen. Ik verwacht ergens begin volgende week mijn ovulatie te hebben.</p><p>Nu wil de kliniek dat ik ovulatietesten van CB gebruik, want die geven zo'n mooie smiley en weet je echt zeker dat het uur U is aangebroken. Normaalgesproken gebruik ik sensitest, die zijn ook iets goedkoper. Nu was ik van plan om de CB als controle te gebruiken als de sensitest een dikke streep geeft. Ik heb inmiddels de bijsluiter van CB gelezen en daar staat dat ik gewoon moet blijven drinken, maar 4 uur van te voren niet meer mag plassen! Ook mag ik op elk moment van de dag testen. Bij Sensitest mag je niet vlak na het opstaan testen en moet je 2 uur van te voren stoppen met plassen en drinken.</p><p>Nu vraag ik mij af of die 4 uur echt zo hard zijn of dat het ook 2 uur mag zijn (zoals bij sensitest). Dan kan ik namelijk gebruik maken van hetzelfde urinesample en doet mijn blaas een stuk minder pijn (4 uur niet plassen, ik voel m nu al!).</p><p>Als het niet kan dan ga ik volledig over op de CB en maar direct in de ochtend testen denk ik. </p>
 
Hey,
Ik gebruikte ook altijd die van sensitest. Om 3 uur had ik mijn laatste pauze dus dan ging ik naar de wc en dronk ik nog een glas water. Rond 5 uur was ik dan klaar en zodra ik thuis kwam deed ik de test. Zat ongeveer 2 uur tussen dus. Clear blue heb ik niet gehad. Denk niet dat deze heel anders gaan zijn? Ik zou alleen wel echt minimaal die 2 uur niet drinken aan houden. Anders heb je kans dat je urine verwaterd! Succes !
 
Gewoon hetzelfde aanhouden als voor de sensitest komt helemaal goed. Ik doe hem altijd meteen in de ochtend, heb het 1x 3,5 uur niet geplast en niks meer gedronken getest en hij gaf ook toen een smiley, dus moet gewoon kunnen zoals de sensitest in hetzelfde bakkie, succes meis hoop dat het snel raak is ook met iui nu meteen.
 
Terug
Bovenaan