4 voedingen + fruit

Hallo,
Ik ben sinds een paar dagen over gegaan op 4 voedingen en wat fruit. Ze krijgt over 3 voedingen 190cc+6 schepjes, dat komt ongeveer uit op 210cc. De laatste voeding krijgt ze 210+7schepjes en dat komt uit op ongeveer 230 waar ik dan nog een eetlepel rijstebloem bij doe. 's Middags krijgt ze al wat fruit, nog niet zo heel veel, maar als ze niet meer wil krijgt ze daar haar fles achter aan. Zou ze hier genoeg aan hebben of zou ze meer moeten eten. Ik kom ongeveer uit op 890 cc flesvoeding en dan nog een aantal hapjes fruit.
Graag jullie reacties.
Bvd.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 4,5mnd)
 
Hoi,

Is volgens mij prima zo. Ze gaat vanzelf ook meer fruit eten en als ze lekker doorslaapt gaat het toch goed.
Gewoon zo doorgaan! Daantje(RJ 3 & Davey 5mnd)
 
Let wel op dat je niet meteen een voeding vervangt voor een fruithapje.
Omdat het in het begin maar een beetje is om bij te voeden en te wennen. Pas als ze een goede fruithap eten kan je een voeding laten vallen. Want sommige kinderen hebben die 5e voeding nog echt nodig.

Maar ieder kind is anders en reageert je kindje hier goed op en heeft niet meer honger dan is het geen probleem lijkt mij

Groetjes
 
hallo, ik lees jouw verhaal...mijn zoontje is 5 maanden en krijgt nog gewoon 5 flessen per dag. 3 van 180 met 6 schepjes en 2 van 150 met 5 schepjes.
pas als hij tussen de 7 en 8 kilo weegt en meer dan 6 maanden is kan hij over op 4 voedingen, dit staat los van fruithapjes want is geen vervanging. zo zeggen ze het bij ons op cb. waarom ben je over op 4 flessen?
 
Hoi Daantje,

Gewoon goed hoor. Je kind geeft zelf wel aan hoeveel het wil drinken. Wij gaan binnenkort ook over op 4 flessen want bij de laatste fles drinkt ze nog maar 50cc en dat heeft dus geen zin. Als je kind gewoon vrolijk is en lekker doorslaapt is het goed.

gr karin
 
Hoi,

Omdat onze zoon niet meer zijn laatste fles op dronk om 23 uur dachten!!!! wij ook een fles weg te laten maar helaas, hij bleek hem toch nodig te hebben want hij werd om 5 uur s'morgens wakker en dronk de daar op volgende dag alle flessen leeg met gemiddeld 230 ml.
Wij geven 3 x 200 ml en 2 x 220 ml die met 220 ml gaat 1 schep rijstebloem in, we geven ook een half potje fruithap, onze zoon is 4,5 maand
 
Terug
Bovenaan