4 voedingen, maar om de 5 uur. Wel oke???

Hallo,
Mijn dochter zit nu op 4 voedingen. Ze is al 5 maanden. Het heeft een tijdje geduurd omdat ze sávonds npog veel honger had. Ze eet sinds vrijdag een groentehapje(half potje) en ik ben overgegaan op 200 cc.
Als ik om de 4 uur een flesje geef dan drinkt ze hem niet leeg. Ze heeft dan ook nog geen honger. Meestal komt ze dan om de 4,5/5 uur. Weet iemand of dit wel goed is???
Ik hoor graag van jullie hoe dit bij jullie gaat.
Groeten Jill
 
Hoi Jill,

Mijn zoontje heeft ook een korte periode gehad dat hij slecht zijn melk dronk rond de 6 maand. Ik was toen ook begonnen met hapjes en het leek toen net of hij de melk minder intressant vond?
Ik ben toen al vrij snel overgegaan op 3 flessen van 250cc en die drinkt hij nu (8maand) weer helemaal leeg.
Misschien is dat bij jou dochter ook zo en gaat het vanzelf weer snel beter. Zolang ze maar 500cc per dag binnen krijgen.
Volgens mij kan het geen kwaad als ze nu rond de 5 uur komt.
groetjes bianca
 
hallo,
onze kleine kreeg al heel vroeg maar 4 flessen, (ze was toen 3 maanden!) als ze niet meer drinken...hoe moet je het er dan ii krijgen? Ik heb me daar nooit zo druk om gemaakt, bij het cb vonden ze het niet echt goed...maar ja ze kwamen ook niet met een oplossing, nu ze ook vast voedsel krijgt drinkt ze dr melk ook niet helemaal op, mar volgens mij is dat allemaal normaal hoor, als ze maar vocht binnen krijgen (inderdaad die 500) maak je niet te druk, als ze honger of dorst hebben komen ze heus wel hoor! Gewoon genieten....
 
Mijn zoontje (nu 6 maanden) deed precies hetzelfde rond de 4/maanden. Hij wilde niet om de 4 uur maar om de 5. Ik het CB gevraagd maar die kwamen idd ook niet met een oplossing. Toen ben ik mijn gevoel gaan volgen en hem idd gewoon om de 5 uur gaan geven en het ging prima! Flessen gingen weer leeg. Idd vinden die kleintjes volgens mij de vast ehap ineens lekkerder en hebben daarom minder behoefte aan de fles. Aron drinkt inmiddels weer om de 4 uur en al zijn flessen gaan leeg, dus luister maar naar je kindje!
naomi
 
bedankt voor jullie reactie. Mijn dochter is inmiddels fruit en groente gaan eten(hele potjes) dus die 5 uur heeft ze nu echt wel nodig. sávonds na een potje groente laat ik er soms nog wel meer tijd tussen omdat ze dan al lekker slaapt.
Bedankt voor jullie reacties. Ben in ieder geval weer gerust gesteld.
Groeten Jill
 
Terug
Bovenaan