4 voedingen met tussentijd van 5 uur?

Hoi allemaal,
Wij hebben een dochtertje van ruim 5 maanden en ze krijgt nu 3 weken 4 flessen en ook groente en fruit. Nu zie ik hier meer mensen die het daar over hebben, maar daar zit allemaal 4 uur tussen de voedingen. Het maakt toch niet uit of er 4 of 5 uur tussen zit. Ons schema is als volgt:
7.00 u fles 200
11.00 u half potje fruit
12.00 u fles 200        
16.00 u half potje groente
17.00 u fles 200
22.00 u 200 + 2 scheppen rijstebloem
Ze krijgt soms ook wat sap tussendoor, en laat ook wel eens iets van haar fles staan. Op het consultatiebureau zeiden ze dat dit goed was, maar niet hoeveel uur er tussen de voedingen mag zitten.
Graag jullie tips/reacties.

Groetjes Daantje (mama van Michelle)
 
Hallo,

Volgens mij maakt het niet uit hoeveel uur er tussen de voedingen in zit.
Zolang je kleintje er geen problemen mee heeft. Die moet uiteindelijk de boel verwerken en geen honger hebben.

Dus als het jouw kleintje zo bevalt en je hebt er zelf ook geen problemen mee, dan is het prima zo.

 
Hoi Daantje,

ik zou me er maar geen zorgen om maken hoor, als jouw kindje het goed doet op dit schema dan is het toch goed? Ze laten meestal zelf wel merken als de tussentijd te lang is, dan geven ze zelf wel aan als ze honger hebben en 5 uur tussen de maaltijden is echt niet te lang. Gewoon goed op je kindje letten of ze er tevreden mee is en zo ja, gewoon lekker doorgaan zoals je het nu doet.

Groetjes Linda E.
 
Terug
Bovenaan