4 voedingen zonder bijvoeding?

Hallo,

Mijn dochtertje (4mnd) krijgt 5 voedingen van 200 cc per dag. Nu wil ik eigenlijk proberen om haar naar 4 voedingen te krijgen. Bij het CB zeiden ze dat ik dan ook bijvoeding kon geven, maar eigenlijk vind ik haar nog te jong. Mag je ook 4 flessen geven zonder bijvoeding? Of komt ze dan voeding tekort? Misschien moet ik de flessen dan iets voller doen?

Ik ben pas net over op flesvoeding (na bv) dus ik vind het best lastig!

Groetjes,
Patty (mv Nynke)

Hoi,

Mijn zoontje is nu ruim vier maanden, hij krijgt nu ook wat bijvoeding, fruithapje rijstebloem door de fles.
Hij heeft vanaf ongeveer 3.5 maand 4 flessen gehad, hij gaf het zelf wel aan als hij honger had, als je maar niet meer geeft dan een liter per dag.

succes

Toen mijn dochter 5maanden was ben ik overgestapt van 5 naar 4 flessen en bij 1 fles voegde ik dan rijstebloem bij, ging prima! Later fruithapje toegevoegd. Ze geven vanzelf aan als ze er niet genoeg aan hebben.
groetjes
Nana

Hoi Patty,

Als jij Nynke nog niet wil bijvoeden, dan hoeft dat nog niet lijkt mij. Er zijn immers ook mensen met kinderen met allergieën en die kinderen krijgen ook pas hun eerste fruit met 6 maanden. Over het algemeen wordt er afgeraden om kinderen meer dan 1 liter melk per dag te geven, dus als je 4 voedingen wil gaan geven, dan kun je 250 cc per fles geven. Maar net als de vorige schrijfsters denk ik ook dat jouw meisje het zelf wel zal aangeven als ze klaar is om naar 4 voedingen over te gaan. Mijn dochtertje had met 5 maanden nog steeds een 5e voeding nodig. Achteraf bleek dat ze gewoon aan dikkere melk en vaster voedsel toe was, want sinds die tijd slaapt ze het klokje rond!

Groetjes en succes,
Petra

Omdat onze zoon (5 mnd) een koemelkallergie heeft is bijvoeding mij afgeraden.
Hij zit nu sinds een dag of 5 op 4 flessen van 230cc per dag.
Hij heeft zelf 1 fles laten "vallen".
Je zou zeggen dat hij dan  honger zou hebben  omdat hij minder drinkt dan
voorheen maar dat is dus (verbazingwekkend genoeg) niet zo.

Als ik jou was zou ik gewoon afwachten wat je kindje doet / wil.
Als ze dan op 4 flessen zit en ze lijkt toch behoefte te hebben aan
meer voeding kan je altijd nog bijvoeding geven..
Zolang je kindje goed groeit is bijvoeding denk ik niet noodzakelijk.

Ga op je eigen gevoel af!! Sucses! Gr. Wendy

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik gaf aan dat ik haar naar 4 voedingen wil hebben maar dat is niet omdat ik dat graag wil maar omdat we haar uit een diepe slaap moeten halen en ze niet de hele fles leeg drinkt. Ook valt ze meestal in mijn armen weer in slaap.
Ik heb het met het CB erover gehad en zij gaf advies dat je dan de laatste fles kunt laten vallen en dan in de 1 na laatste rijstebloem. Daarnaast dan groente en fruit, maar dat hoeft van mij dus niet persé. Dus ik ga maar kijken hoe ze het doet op 4 grotere flessen.

Groetjes,
Patty

Terug
Bovenaan