4 voedingen???

Hoi,
ik weet even niet wat het beste is. Mijn dochtertje van bijna 4 maanden slaapt als een dijk 's nachts. Hardstikke lekker natuurlijk. Ze slaapt nu van 21.00 uur tot misschien een uurtje of half 9 's ochtends. Het probleem is nu dat ik gewoon niet aan 5 flessen van 180 cc kom. En 4 x 210 krijgt ze niet op, want dat is teveel qua hoeveelheid. Ik wil haar ook niet langer wakker houden of wakker maken. Ik ben voorzichtig begonnen met wat fruit zodat ik uiteindelijk wel op 4 flessen van 180 cc kom, maar goed tot de tijd dat ze fruit goed eet, zit ik met dit probleem. Ze weegt 6,5 kilo, dus ze komt niks tekort. Moet ik gewoon 4 x 210 aanbieden en kijken wat ze drinkt? Kennen jullie dit probleem en hoe hebben jullie dit opgelost? Groetjes Laura
 
Hoi Laura,

Zelf heb ik dit ook met mijn jongste gehad. Ik heb ze gewoon 4 flessen van 180cc gegeven. Op het cb zeiden ze dat ik dan wel moest zorgen dat ze dat écht opdronk, maar dat het op zich niet erg was dat ze niet aan 5 flessen kwam. Als ze tevreden is is dat toch prima!!
 
Volgens mij mogen kinderen die 5 flessen drinken in totaal 1 hele fles resten. Bied gewoon 4 x 210 aan drinkt ze het niet op jammer dan. Ze mag op een dag ongeveer 200 cc laten staan.

succes
 
Ik had precies hetzelfde probleem alleen slaapt onze vent van 8 tot zeker 8 uur.. Hij krijgt nu dan 4 flessen van 240.. Maar dat was in het begin 4x210.. Je moet er gewoon vanuit gaan dat als ze meer nodig heeft dat ze er vanzelf om komt.. Ik denk alleen wel dat als je tussendoor fruit geeft dat ze van haar flessen nog minder gaat eten.. Want het fruit vult toch ook wel maar is minder voedzaam geloof ik.. Wij geven ook wel fruit maar dat is omdat ie niet genoeg heeft aan zn flessen.. Het is tenslotte ''bij''voeding.. Hoop dat je je draai beetje kan vinden.. Mijn ervaring is als ik mn draai gevonden heb dan veranderd hij weer.. Het blijft aanmodderen...
 
ik gaf de fles terwijl ze sliep, ze dronk zo haar fles leeg en sliep gewoon door tijdens het slapen.
krukje naast het bed en door de spijlen heen het flesje geven.
 
ik herken het ook. Mijn dochter sliep ook al snel van 21 uur tot 9 uur. Ik ben vier flessen van 210cc + 7 schepjes gaan geven. Ze drinkt meestal 2x leeg en 2x 180cc. Gaat nu al 1,5 maand goed (ze is nu bijna 19 weken oud)

grtjs, charlotte
 
Bedankt allemaal, ik ben nu 4 flessen aan het geven en het gaat goed, scheelt een hoop passen en meten zo en mama en kindje zijn tevreden. Veel plezier met jullie kindjes..
 
Terug
Bovenaan