4 voedingen

Ik lees zoveel verschillende dingen. Wie kan mij vertellen wanneer het een beetje de tijd is om naar 4 voedingen over te gaan. De een zegt nl boven de 6 kilo. de ander zegt met 5 maanden. en ik moet pas over 3 weken weer naar het CB.
Aletta
 
Hoi Aletta!

Het is voor mij alweer even geleden, maar ik kan me herrinneren dat mijn dochter met 6 mnd op 3 flesvoedingen zat, met vaste voeding daaromheen en dus met een maand of 4 a 5 op 4 voedingen. Je kunt toch ook even naar het inloop gaan of even bellen? Je hoeft echt niet op je afspraak te wachten hoor! Ook heb ik nog een goede site voor je: www.ouder-kindzorg.nl misschien kun je daar ook wat vinden. Succes ermee!
Marieke
 
Hoi Aletta,

Ik ben maandag bij het cb geweest. Niels is nu 5 maanden en 7,5 kilo, maar hij hoeft niet naar 5 flessen. Ik heb het nog speciaal nagevraagd. Het gaat toch meer om de behoefte van het kind. Bij elk cb zeggen ze wat anders. Ik denk dat ik pas terug ga naar 4 als hij serieus aan de fruit- en groentehap is en minder uit de fles drinkt. Dat is nu namelijk nog niet zo. Hij drinkt nu 5 keer 200 cc helemaal leeg.
Groetjes,
Machteld
 
ik geef mijn dochter bv ze kreeg ook iedere keer 5voedingen tot dat ze op het laatst iedere keer doorsliep voor de laatste voeding en sliep ze gewoon door tot smorgens dus het is denk ik even uitproberen en als ze het niet volhouden melden ze zich wel een keertje extra
 
Mijn dochter is nu ruim 4 maanden, en sinds een week of 2 zit ze op 4 voedingen. Ik kreeg haar simpelweg 's avonds niet meer wakker voor een 5e voeding, en ze sliep gewoon door tot de volgende ochtend, dus blijkbaar had ze niet meer nodig.
Ze krijgt nu fruit en groente erbij, en in de laatste fles doe ik meestal een beetje Nutrix.

Het verschilt gewoon per kind, maar als je twijfelt, zou ik inderdaad gewoon het cb bellen voor advies.
Maar ik denk dat je zelf wel merkt wanneer je kindje toe is aan minder flessen en/of bijvoeding...
Jij bent de mama, dus wat mij betreft weet jij dat het beste!!

Succes,
mirjam
 
Terug
Bovenaan