4 voedingen???

Hoi meiden!

Sinds een week wil mijn kleine meid 'maar' 4 voedingen per dag i.p.v. 5. Terwijl in de les dezelfde hoeveelheid zit. Ze krijgt dus 165 cc per dag minder binnen. Ik vroeg me af of dit wel normaal is. Ik weet dat ze op een gegeven moment naar 4 voedingen moeten, maar ze is nu nog maar 9 weken! Het lijkt mij dus erg vroeg. En ik vind het een beetje vreemd dat ze minder drinkt.
Wie heeft hier ervaring mee? (volgens het CB waar ik 1,5 week geleden was krijgt ze  genoeg binnen, ze mocht 35 cc per fles minder, maar dat doet ze nu dus zelf al, alleen dan 5 x 35 cc ofwel een hele fles minder. Het lijkt mij dat dit per fles mocht en niet 1 voeding minder....)  

Natasja

Hoi,
Mijn meisje zat ook al heel vroeg op 4 voedingen ik geloof rond de 10 wkn al.Wat bied je je kleine aan,hoeveel cc?drinkt ze helemaal leeg,of laat ze het staan?...
Ik weet niet meer precies hoeveel mijn meisje kreeg rond die tijd,maar ik weet wel dat ze steeds meer wilde.....en op gegeven moment lang stil gestaan opzelfde en nu weer flink aan minderen,ze geeft zelf aan,ze laat gewoon staan als ze genoeg heeft,heeft ze altijd al gedaan.En dwong/dwing je haar dan spuugt ze het toch weer uit.
gr gaby
mama van romi 11-08-06

hoi,

ik weet ook niet meer precies hoeveel Miranda dronk rond die leeftijd,
denk dat jouw kindje hier even genoeg aan heeft,misschien wil ze over een week of zo wel weer meer drinken,en misschien heeft ze hier voldoende aan.
je kunt altijd even naar het weeguurtje gaan van het buro,om te zien of ze voldoende groeit nu met die 4 voedingen,zo ja dan lijkt het me geen probleem.

succes
groetjes Corien

Anne krijgt nu 4 voedingen van 165 cc (150 water + 5 scheppen).
Eerst kreeg ze 5 voedingen van deze hoeveelheid. Dit heeft ze een  tijd volgehouden (4 weken). Hierna liet ze steeds van de laatste voeding wat staan. Ze dronk dan maar 100 of 150 op van de laaste 2 voedingen. En nu wil ze dus nog maar 4 voedingen. Volgens het CB krijgt ze zo genoeg binnen (ze weegt nu 4770 gram en is 55,5 cm). Ik twijfel nu of deze 4 genoeg is of dat ik er nog 30 cc water en een schepje melk bij moet doen. Misschien kan ik dit wel uit gaan proberen.
Ik vind Anne de laatste week wel erg helder. Ze is veel wakker en ligt lekker met haar handjes en beentjes te bewegen, dus het is niet zo dat ze energie te kort komt. Verder heeft ze zeker 7 plas / poepluiers per dag.

Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)

Terug
Bovenaan