4 voedingen?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Onze dame is van 22-8 en is nu dus ruim 15 weken. Nu drinkt ze steeds minder vaak haar flessen leeg (ze krijgt er 5) van 200ml. Ook moeten we haar vaak wekken voor het eten.
Zouden we al over kunnen op 4 flessen?

K

Hoi hoi..
Bij osn op cons.buro werd altijd gezegd dat wanneer je je kleine moet wekken of ze drinken de fles niet leeg, dat je wel kan proberen naar 1 fles minder per dag te gaan, dus gewoon proberen zou ik zeggen.

Zelf zijn we naar 4 flessen gegaan tussen de 4 en 5 mnd. De laatste fles kreeg Elise toen steeds vroeger op de avond, en ze kreeg vanaf die periode ook bijvoeding (fruit, groente, 1x rijstebloem door de fles), dus viel er al gauw 1 fles af zeg maar...

Maar aangezien jullie dametjes nog geen 4 mnd is zal ze nog wel geen bijvoeding krijgen? Slaapt ze de nachten al lang door en krijgt ze ook een papfles?

Veel succes met je dametje..

Hoi,

Onze zoon Tim was 14 weken toen we 1 fles minder zijn gaan geven.
Zijn schema is nu 07.00/11.30/16.00/20.30 en slaapt dan heerlijk door tot de volgende morgen. soms slaapt hij zelfs tot 07.30/08.00 uur door.
Bij het cbv zeiden ze dat het goed was dat we zijn laatste fles vervroegd hadden tot 20.30 en niet meteen tot 19.00 uur omdat het dan in 1 keer wel een hele lange nacht zou zijn. Nu merk ik alleen dat we hem om 21.30 ook al echt wakker moeten maken dus zit er toch over te denken om de fles weer iets te vervroegen. Tim is nu 16 weken dus gaan binnenkort ook beginnen met bijvoeding en pap. Hij krijgt nu 4 flessen van 200cc.

Lfs Yvonne

Hoi Yvonne,

Hoe laat breng je hem dan naar bed?
En hoe heb je die fles vervroegd? Want dan komt er tussen de een na laatste en de laatste toch steeds minder tijd, dan drinkt (dronk) hij ze toch niet leeg?

XK

Hoi Meimamma,

Ja wij moeten onze dame echt wekken voor de fles van 21.30 en ze slaapt na die fles door tot 7.00-8.00 dus das perfect.
Nee ze krijgt nog geen bijvoeding dus kunnen ook nog geen pap in de fles doen.

xk

Hey meiden,

Mijn dochter van vandaag 12 weken oud slaapt sinds anderhalve week nu de hele nacht door. (ze ging van een slaapje van ongeveer 5-6 uur ineens naar nachten van 12 uur) Overdag is het wel veel huilen maar ik denk omdat ze zich weer een beetje moet regelen qua flessen.

Ze gaat nu namelijk van een fles teveel (6) naar een fles te weinig (4) maar de inhoud bleef natuurlijk hetzelfde van 165 cc die ze niet eens leeg kon drinken.

Gisteravond heeft ze voor het eerst een flesje 200 cc gehad en vanaochtend ook en ze is gelijk wat vrolijker. (gelukkig)

Maar nu slaapt ze dus 12 uur en hou ik 12 uur over voor haar voedingen. Zou ik haar het beste dan een flesje om de 3 uur kunnen geven of toch nog steeds even op verzoek en kijken hoe ze reageert?

Het CB zei dat ik haar mocht slapen alleen dat ze wel 5 flessen moet hebben. Maar ik kan haar natuurlijk geen 5 flessen geven in 12 uur tijd. Dan gaat er nooit een flesje meer vanaf.

Groetjes Joyce mv Zoë (17-09-2008)

Zijn flessen krijgt hij nu om 07.00 / 11.30 / 16.00 / ± 20.00/20.30
elke 4,5 uur dus 200cc
en dan gaat hij al vaak om 21.00 uur weer naar bed.

Vanaf 17.00 uur slaapt hij al heerlijk om 20.30 moet ik hem dan ook al echt wakker maken voor zijn laatste fles, vindt hij niet echt leuk.
Zit er dus aan te denken om zijn voedingen om de 4 uur te gaan geven 07.00/11.00/15.00 en 19.00 uur en dan lekker rond 20.00 uur naar bedje, omdat dat wakker maken voor hem echt niet leuk is.

Groetjes Yvonne

Terug
Bovenaan