4 voedingen...

ik ben vanaf gisteren naar 4 voedingen gegaan ipv 5 omdat nina smorgens pas om 8.30 wakker werd en dan moest ik zo proppen om er 5 flessen in te krijgen..
op advies van het CB ben ik nu naar 4 flessen gegaan en de laatste is dan papfles.
ons schema ziet er nu dus ong. zo uit :                
8.00u       200cc
12.30u   200cc
16.30u   200cc
21.00u      papfles 200cc

ze is 12 weken en krijgt dus  nog geen fruithapje (wilde ik met 4mnd mee beginnen)
maar nu gebruik ik voor de papfles nutrix rijstebloem en op die verpakking staat 'vanaf 4 mnd'.
heb het gisterenavond toch maar gewoon gegeven en tot nu toe gaat het goed, ze is wel een beetje in de war omdat d'r slaaptijden nu anders zijn maar verders heeft ze geen krampjes ofzo gehad..
zijn er meer kindjes die al een papfles krijgen??

vind het ook vreemd als ik dan lees dat hier sommige kindje nog 6 voedingen op een dag krijgen dan vraag ik me af of ik wel goed bezig ben....
nouja nina is tevreden en slaapt snachts lekker door dus het zal wel goed zijn maar toch he....

groetjes marleen

Yara word uit zich zelf wakker rond 8 uur. Ik geef de ene keer 4 en de andere keer 5 voedingen. Het is maar net hoe het uit komt.   Als ik 5 voedingen geef moet ik het er vaak echt in proppen. En op 4 doet ze het ook goed en ze blijft gewoon doorslapen. Ik geef 's middags vaak een half potje fruit en laat dan wat langer tussen de voedingen zitten. Ook ik vraag me vaak af of ik het allemaal wel goed doe en haar niet te weinig geef. Haar laatste fles is trouwens een papfles (met rijstebloem). Daar reageert ze wel goed op.
Misschien moet ik binnenkort maar eens gaan proberen om wat water of diksap tussendoor te geven zodat ze toch voldoende vocht binennkrijgt.

Dat Lynn nog op 7 voedingen zit, komt ook omdat borstvoeding lichter verteerbaar is. Ze krijgt 's nachts ook nog een voeding. Mijn zusje kolft de laatste voeding af en geeft dan ook pap met afgekolfde melk. Haar 15 weken oude dochter slaapt hier nu wel op door, maar verder krijgt die ook overdag nog zo'n 6 voedingen (ook borstvoeding dus).
Tja, ik ben soms wel een beetje jaloers op die flesbaby's die het met minder voedingen doen en doorslapen, maar aan de andere kant: dat gedoe met die flessen klaarmaken , daar heb ik ook geen zin in. Ik doe ook liever 's nachts nog een voeding, dan dat ik net als mijn zusje om 10 uur 's avonds ga kolven en daar pap van maak.

Hai hai,

Ariëlle krijgt sinds een paar dagen 4 flesvoedingen.Ze is morgen 16 weken.
Ze doet het keigoed.Ze krijgt rond 20.00 de laatste fles met rijstebloem.Meestal rond 21.00 uur gaat ze slapen en dan tot smorgens ongeveer  7.00.We hebben haar vandaag voor het eerst een paar hapjes banaan gegeven, dat ging heel goed.
Ik geef tussendoor nog wat diksap, zodat ze voldoende vocht binnen krijgt(ze drinkt ongeveer 10 cc)
Ik doe het allemaal op gevoel hoor, ik ben niet van het moeten.Ze is er gewoon al aan toe.

Groetjes Deborah, mama van Nathan en Ariëlle

Terug
Bovenaan