4 voedingen

Hallo dames!

Maandag zijn we op het cb geweest en werd me aangeraden op vaste tijden te gaan voeden.
Heb dit meteen bij thuiskomst ingevoerd en het is echt hopeloos!
Ik moet hem steeds om de 4 uur wakker maken en hij heeft dan echt geen trek en drinkt hooguit 100 ml per keer.

Gisteren heb ik eens geprobeerd er 5 uur tussen te laten met elke keer 210 ml in de fles en dat gaat super!
Hij is goed wakker (uit zichzelf) en heeft ook echt honger.
Vandaag ook weer: 06:00 - 11:00 - en ik verwacht 'm over een uurtje weer.
Laatste fles is dan om 21:00.

Zou dit dan de oplossing zijn?

als wij geen trek hebben eten we ook niet al staat t voor ons neus.
als jij en je kleintje je beter voelen bij je eigen oplossing, is dat goed toch. zolang hij niet enorm aankomt, maar gewicht en lengte in verhouding netjes met elkaar mee blijven ontwikkelen zou ik doen waar je je goed bij voelt.
die 4 voedingen zijn leuk, als je er straks wat anders bij kunt geven, een fruit of groente hapje ofzo.
ze mogen nog niet meer als een liter per dag drinken, als je daar met jou schema dus onder blijft lijkt het MIJ geen probleem.
maar ik ben een eerste keer mama en redeneer uit logica.

ons cb zegt; een schema en voedingtijden zijn leuk, maar niet voor elk kind weg gelegt.
ook pascal kan geen ritme houden. hij bepaald wanneer hij zijn eerste voeding krijgt en aan de hand daarvan volgen de verdere voedings tijden.

hoe oud is je kleine man nu?
pascal is nu 9 weken. meestal drinkt hij om 6:00 10:30 14:00/14;30 18:00 en 22:00
5 voedingen overdag van 180 water (is 200 met voeding). snachts komt ie tot nu toe niet meer, en heeft hier dus voldoende aan.

groetjes
smooty

Gideon is zaterdag 10 weken en weegt bijna 6 kilo.

Ik heb tot nu toe altijd op verzoek gevoed en daar zat ook vaak met gemak 5 uur tussen.
Maar toen kon ik 'm tussen 2 en 3 uur 's nachts nog verwachten, en dat doet hij de laatste 2 weken al niet meer; slaapt door tot 06:00.
Dan moet ik er dus voor waken dat hij genoeg binnen krijgt.

ik snap die knakkers die knakkers niet hoor dan gaat het goed.....is een kindje tevreden groeit het goed enz moet het weer volgens hun dingen enz.
Volg je gevoel zeg daar ja nee en amen en verder wat ze willen horen.
Is Gideon tevreden dan zijn jullie dat toch ook.......

liefs louise

hier ook hoor. lekker wanneer ze zelf wil zolang de laatste voeding hier om 11 uur is is het goed.
ze krijgt de ook geen voeding meer na half 9. dan wil ze niet meer wakker worden om 11 uur...
ene keer zit er een krappe 3 uur tussen andere keer ruim 5 uur. en soms als het maar een half uurtje is doen we de speen in de mond en valt ze in slaap... en dan slaapt ze vaak tot de 5 uurtjes!

Jorn krijg meestal tussen half 8 en 8 de laatse fles en slaapt dan door tot 5 of 6 uur. vanochtend was het zelfs half 8 toen ie weer wakker werd.

hij krijgt 4 flessen per dag van 180 cc water (200 voeding) en dat is voor hem voldoende. als je kind honger heeft komt ie wel weer.

ik mocht van het cb hem niet eens wakker maken rond 11 voor een fles. laat maar lekker slapen. hij heeft het niet nodig, en mocht ie dan wel honger hebben word hij zelf wel wakker.

Terug
Bovenaan