4 weken echo zwanger. 7 weken echo niet meer zwanger??

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Beste,</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">5 weken geleden zijn wij tot de ontdekking gekomen dat wij zwanger zijn! Na een 2e clear bleu test was het zeker. Wij konden ons geluk niet op. Maar toen begon voor ons niet kort erna de ellende. Er was bloedverlies! Na veel Google bleek dit regelmatig voor te komen. Aangezien “bloed” vaak toch geen goed teken is, en wij erg ongerust waren, hebben wij de verloskundige gebeld. Deze heeft voor ons een een plekje vrij kunnen maken voor de volgende dag om een echo te doen. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">De echo was duidelijk (uitwendig zelfs). Er was van alles te zien en dit bevestigde dat wij rond de 4 weken zwanger waren. Ons geluk kon niet op! Wel vertelde de verloskundige dat het bloedverlies binnen 3 dagen weer weg moet zijn en dat we anders contact moesten opnemen. Zou het bloedverlies in een beetje bruinachtig overgaan en weg zijn. Zou er niets aan de hand zijn en kan dit een teken zijn van innesteling. Zo gezegd zo gedaan. De bloeding was na 3 dagen volledig verdwenen en dit zorgde voor de nodige rust. Wel wou de verloskundige ook bij 7 weken dan echo .</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">3 weken later, de 7 weken echo, geen bloedverlies meer opgetreden en vrijwel alle symptomen van een zwangerschap aanwezig. ( behalve de misselijkheid) . Wij vol goede moed naar de verloskundige voor een echo. Maar bij de uitwendige echo kon ze niets vinden. Hierop kregen wij de vraag of de vrouw net naar de toilet was geweest en of dus de blaas leeg was. Ja was haar antwoord . Ze gaf toen aan dat bij een lege blaas het moeilijker te zien was en dat ze de volgende keer met volle blaas moest komen?!? Aangezien ze niks kon zien is ze overgegaan naar de inwendige echo. Na veel zoek en speurwerk (15 minuten?) waarbij wij misselijk werden van het kijken naar het scherm wat alle kanten op draaide, gaf ze ons aan slecht nieuws te hebben. Onze maag draaide uiteraard om en ons hart sloeg op hol. Ze kon het slecht vinden maar had het uiteindelijk wel gevonden. Ze wees naar een grijze massa wat dus echt totaal niet leek op de eerste foto van 4 weken !  Dit is een bloedprop vertelde ze. En dat de zwangerschap niet meer aanwezig was… uiteraard veel verdriet. Ze gaf aan dat binnen 10 dagen dit vanzelf naar buiten moet komen. Is dat niet, dat we dan contact moeten opnemen en dit door de gynaecoloog weghaalt moet worden…</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Maar later ben ik hier eens over na gaan denken. Hoe kan een zwangerschap beëindigen zonder meer bloed verlies en of een echte miskraam? Mijn vrouw voelt zich nog steeds op en top zwanger en heeft nergens last van? Kan het niet zijn dat de verloskundige het verkeerde aan heeft gewezen of dergelijke? Iemand ervaring hiermee? </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Graag eerlijk antwoorden. Het zal ongetwijfeld te maken kunnen hebben met een ontkenning fase of iets. Maar wij geven niet graag snel op. </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">M</p>

Niet iedere miskraam is direct te ontdekken, het kan namelijk ook een missed abortion zijn. Misschien als je dat zoekt op internet er meer duidelijk wordt. Erg jammer voor jullie, sterkte!

Waarschijnlijk is het gestopt met groeien en niet lullig bedoeld maar weet niet hoe ik anders moet omschrijven. Als er geen celdeling meer plaatsvind sterft het af en word het een bloedstolsel. Wat je lichaam zelf opruimt als het goed is en anders krijg je een curtage bij de gyn. 
Maar je hoeft niet altijd meteen bloed verlies te krijgen bij een miskraam je lichaam bereid het eerst voor en dan komt het bloedverlies pas en word je baarmoeder schoon gespoeld zeg maar. 

Sorry voor de klinisch omschrijving,heel veel sterkte met jullie verlies 

Hey wat super vervelend.. ik heb 3 weken terug een miskraam gehad waar ook minimaal bloed bij kwam kijken. Wel krampen gehad omdat het vruchtje er uit is gekomen. De bloeding was al met al nog minder dan de helft van een ongesteldheids bloeding.. mijn lichaam is zeker 2 weken bezig geweest met ontzwangeren wat natuurlijk vervelend is want je voelt symptomen terwijl je niet meer zwanger bent..
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Veel sterkte in ieders geval.

Hallo,
Verschrikkelijk om mee te maken! Ik heb een aantal weken geleden een missed abortion gehad, bij de echo met 7,5 week klopte het hartje niet. Ook ik had nog alle symptomen, daarom had ik het nooit verwacht. Twee weken geleden heb ik een curettage gehad omdat het niet vanzelf los kwam. 
Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan