4 weken en geen roze wolk

Heei allemaal!

Ik ben er een week geleden achter gekomen dat ik zwanger ben super leuk! Helemaal blij mee maar.....

Bij mij en mijn vriend is in ons hele leven nog nooit iets in een keer goed gegaan. Ik ben daarom ook zo bang dat dit ook niet in een keer goed zal gaan..

Waar andere vrouwen op een roze wolk zitten van geluk kan ik alleen maar hopen dat alles goed is.

Hebben jullie hier ook last van (gehad)

Alvast gefeliciteerd! Ik vond de roze wolk tot twaalf weken ook heel moeilijk omdat ik bang was dat het fout zou gaan.. Achteraf heb ik spijt dat ik niet meer heb genoten..

Je kan het niet beïnvloeden maar probeer wat afleiding te zoeken.. Dat hielp mij enorm!

@SL Dam: Ik herken mezelf heel hard in jouw verhaal. Bij ons had het wel een andere reden, maar toch... En iedereen geeft je de raad om er niet te veel bij stil te staan, positief te denken, afleiding zoeken, enz. Maar dat is echt heel moeilijk, geloof me vrij :)

Toch is het inderdaad een goeie raad, hoe moeilijk ook. Wij zijn nu intussen bijna 20 weken, maar tot de 16w-echo was ik ook absoluut niet gerust hoor. Je bent helemaal niet alleen in je verhaal :)

Wat wel heel goed kan helpen, is hier op dit forum alles uitspuwen, zodat je 's avonds met een gemak en een gerustgesteld geweten naar je ventje kan gaan. Hier kan  je echt veel kwijt, en je krijgt veel steun van anderen :)

Wat ook helpt, is niet te veel gaan googlen :) Laat je daardoor niet misleiden.

Ik wens je heel veel succes!!!!! En laat gerust iets weten wanneer je je zorgen maakt. Wanneer heb je de eerste echo?

xxx

Wat fijn dat er mensen zijn die dit ook herkennen!

<span style="line-height: 1.5;">@caro89: ik heb 19 juli eerst om 11 uur een echo en daarna om 13:15 de afspraak bij de verloskundige! Voor me gevoel duurt het jaren voordat het zo ver is! (nog 27 dagen)

Wat het ook best lastig maakt is dat ik echt geen idee heb wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden. Ik ben gestopt met de pil en eigenlijk geen echte menstruatie gehad. Ik ben op 14 mei een soort onge geweest. En heb op 25 mei nog een test gedaan die negatief was. Dus ik ben qua weken maar gaan tellen vanaf de laatste negatieve test. Jullie hier ervaring mee toevallig?

Goed idee ik ga gewoon niet meer googlen.OoO wat fijn dat je 20 weken bent! Ik hoop dat ook te halen! Geniet er maar lekker van nu!

Kan je nergens een beetje vroeger al gaan? Wij mochten de eerste keer tussen 5-6 weken gaan om te kijken of de opstart van het hartje al was gebeurd.

Je kan eigenlijk nog niet echt weten hoe groot je vruchtje is, je kan best de eerste echo afwachten. Wij dachten ook dat het al iets ouder was in het begin, maar wij hadden een heel late innesteling, waardoor wij ons misrekend hadden.

Jij gaat ook volop kunnen genieten hoor, eens je je kindje hebt gezien :)

xxx

ik zou ook wel al tussen de 5 en 6 weken willen weten of het hartje al opgestart is! maar ik belde gister naar de echt praktijk wand ik had een vraag en die vrouw aan de telefoon wat best wel kort af.  maar ik kan er natuurlijk wel een mail aan wagen.

haha ja als ik het gezien hebt en het hartje klopt denk ik dat ik al iets meer kan genieten ja:)

Wij konden voor onze eerste echo pas laat terecht in het ziekenhuis, ook rond 8w. Maar ik heb dan naar een ander ziekenhuis gebeld en daar een afspraak gemaakt, omdat ik het echt wilde weten :) In het eerste ziekenhuis wilden ze ook niet vroeger, maar in het andere wel.

ja dat is wel slim. wij zitten niet in het ziekenhuis maar bij een losse verloskundige en ook weer bij een aparte echo kliniek. ik heb zojuist ook de verloskundige gemaild. ik gebruik namelijk medicijnen en als ik pas over 4 weken een afspraak heb ben ik bang dat dat te laat is.

miss mag ik dan wel eerder een afspraak maken. (dat hoop ik)

Terug
Bovenaan