4 weken te vroeg geboren, 1e lach dan ook later??

Hallo! Onze zoon is 4 weken te vroeg geboren. Hij is nu 9 weken en heeft nog niet naar ons gelachen. Ook krijgen we weinig oogcontact met hem en reageert hij nauwelijks op stemmen. Met zijn gehoor en gezichtsvermogen is niets mis.Toch begin ik me zorgen te maken. Maar misschien is dit niet nodig en ligt het er gewoon aan dat hij 4 weken te vroeg was en nu dus 'pas 5 weken' is?

Heeft iemand hier ervaring mee?

hoi hoi,
mijn meisjes zijn ook 4 weken te vroeg geboren(inmiddels bijna 22 weken). ik denk dat je je er nog niet druk om hoeft te maken. zelfs bij mijn meisjes is er verschil in snelheid ontwikkeling. de een doet het een sneller dan de ander en anders om.
als je je toch zorgen maakt, kan je het altijd navragen bij het CB (of kinderarts). die hebben daar veel ervaring mee en kunnen je zeker vertellen hoe het zit.

bij ons duurde het ook een tijdje voordat ze gingen lachen etc. ik weet niet meer hoe lang het duurde voordat ze ons gingen volgen maar dat was volgens mij niet voor de 8 weken.

groetjes,
petra

Hoi Siesa,
Ik snap je zorgen. Ik heb dat met Janneke ook. Die is 3 weken te vroeg geboren.
Had haar eerste 'lachje' met ongeveer 6 weken. Tot nu toe (ze is nu 12 weken) lacht ze nog heel weinig.
Ook met het kijken is ze heel laat. Ben zelfs begin deze week naar de huisarts hiervoor geweest. Maar hij kon er nog niks van zeggen. Ik slikte medicijnen, ben nu ook gestopt hiermee. En dan even kijken hoe het verder gaat. Ik moet zeggen dat het lijkt of ze gisteren en vandaag meer naar ons gekeken heeft!

Zie ook mijn onderwerp hier : ik maak me ongerust..

Janneke zou nu dus ook '9 weken' zijn, ik denk dat je je nog geen zorgen hoeft te maken hoor.
Kijkt ze je helemaal niet aan? Lukt het niet om haar blik te vangen? Volgt ze je wel, als je een voorwerp voorbij laat gaan?

Liefs, Marina

Hoi
Mijn zoontje is 6 weken te vroeg geboren en is altijd gezegd dat je die 6 weken ervanaf mag trekken.
Celeno is nu 3,5 maand en opzich niet echt achter naar mijn idee, maar je weet natuurlijk nooit hoe hij zich ontwikkeld.
Denk dat het moeilijk is om er nu wat van te zeggen nu ze zo klein zijn.

xx

Hoihoi!

Ik heb begrepen dat je die weken inderdaad mag aftrekken of bijtellen.
Mijn meisje was anderhalve week te laat en die lacht al af en toe, en is morgen precies 4 weken...........haar eerste lachje was met 3-3,5 week.
Ik denk dus dat het per kindje verschilt en dat je rekening moet houden met de termijn waarmee ze geboren zijn!
En dan nog, de een loopt eerder, de ander praat weer eerder, dus de tip die ik hier al van vriendinnen krijg: niet teveel gaan vergelijken..........uiteindelijk kunnen ze (als er lichamelijk niets aan de hand is natuurlijk) allemaal lopen als ze 18 zijn................
Maar goed, het is je kostbaarste bezit en je maakt je altijd zorgen denk ik........lastig hoor, dat moeder zijn......

Gr. Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008

Je mag die 4 weken er idd af trekken. Dan zou hij nu dus 5 weken zijn en hoeft hij echt nog niet te lachen. En ook al wacht hij er nog een paar weken mee, dan is dat nog niet heel laat hoor. Dat hij nu nog niet veel oogcontact maakt, is omdat hij alleen nog maar tot heel dichtbij kan zien. Mijn ervaring is dat ook dit opeens heel snel gaat. Volgens mij hoef je je nog geen zorgen te maken.

Terug
Bovenaan