4 weken zwanger en bloeden

hallo alleemaal

heeft iemand ervaring met bloeden tijdens zwangershap ??

ik ben inmidels 4 weken en 3 dagen zwanger.   het begon gisteren heel licht rose te bloeden ik d8 het gaat stoppen maar    van ochtends zie ik dat ik nog bloed   Ben bang op iets negatiefs   maar toch hoop ik dat het goed zou afloppen  :(

Als jullie  bekend zijn met bloeden  AUB deel met mij jullie ervaringen

Heeee MiiA, ik snap je onzekerheid! Maar hier een positief verhaal. Ik heb namelijk zelf met 4 weken ook licht roze bloedverlies gehad. Bij mij duurde dit ongeveer 2 à 3 dagen en dacht eigenlijk dus dat het mis zou gaan. Maar op advies van andere heb ik gewoon gewacht op de termijnecho die ik bij 10 weken zou krijgen. En daarop was een gezond kindje te zien met een kloppend hartje. Ondertussen ben ik nu 18 weken zwanger van een tot nu toe gezond jongetje. Als ik jou was zou ik het dus afwachten tot de termijnecho en als je dat te lang vind duren zou ik vragen of je eerder langs mag komen voor een echo. Zelf had ik trouwens lichte buikpijn en af en toe een steek erbij maar me zwangerschapsklachten hielden wel aan en na het 3 dagen bloeden stopten de pijn in mijn buik ook. Ik hoop dat dit je wat geruststelt!

bij mij is het vandag  dag 2 met bloeden  ik lieg te rusten en  het word beetje minder bloeden  ik hoop dat het gaat stoppen.

bedankt voor je reactie t is idd rustgevend

Hi Miia,

Met 4 weken kun je innestelingsbloedingen hebben. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook met 4 weken. Omdat dan normaal ook ongeveer je menstruatie begint als je niet zwanger bent, dacht ik dat ik ongesteld was. De bloeding heeft een paar dagen geduurd. Omdat het niet zo heftig was als een normale menstruatie, toch voor de zekerheid een test gedaan en ik bleek zwanger. Niet ongesteld dus, maar innesteling. Inmiddels is mijn gezonde knul bijna 3 jaar.

Een vriendin had rond die tijd hetzelfde. Zij heeft 2 periodes van bloedingen gehad: rond 4 weken en rond 8 weken. Het leek dus of ze gewoon ongesteld werd. Zij kwam er pas met 12 weken achter dat ze zwanger was, terwijl ze echt bewust bezig waren om zwanger te worden. Haar dochtertje is gisteren 3 jaar geworden.
<p style="text-align: left;">Ik ken alleen verhalen dat bloedingen goed aflopen. Als je je echt zorgen maakt, gewoon de verloskundige bellen. Vanaf ongeveer 6 weken kunnen ze het hartje zien kloppen.</p>
<p style="text-align: left;">Overigens heeft (bed)rust totaal geen zin om bijvoorbeeld een miskraam te voorkomen. Als het zo vroeg misgaat in je zwangerschap is er vaak in aanleg iets niet in orde of is de innesteling niet goed gelukt. Hier kun je niets aan doen en ook niet voorkomen met rusten. Het is heel naar als je bloedingen hebt, maar probeer juist afleiding te zoeken en niet gaan liggen piekeren.</p>
<p style="text-align: left;">Anna X</p>

ik heb al een dochtertje van 15 manden en bij haar ging het alleemaallllll primaa

dit is dus mijn 2e zwangershap  en   ben al 3 dagen aan het bloeden het woordt minder als ik  rust maar als ik loop begint t weer te bloeden  zou t een normale bloeding van 5  dagen zijn of gaat t stoppen en waneerr ohhhmg ik  begin me nu echt zorgen over te maken :((((((

Elke zwangerschap is anders. Ook voor dezelfde vrouw. Het is logisch dat je je zorgen maakt. Je wilt niet bloeden als je zwanger bent. Het klinkt alsof je redelijk in paniek aan het raken bent. Bel een verloskundige! Die kan in je in ieder geval meer vertellen en je geruststellen. Op een echo zal nog geen hartje te zien zijn, maar wellicht wel een vruchtzakje en dooierzakje.

Natuurlijk wordt het bloeden even minder als je ligt. Dat is de zwaartekracht. Het is dan lastiger om eruit te komen. Maar als er iets uit moet komen, bijvoorbeeld een innestelingsbloeding, kan het beter goed eruit komen. Anders duurt het langer of krijg je over een paar weken bruinverlies.

hee  ik heb vandaag een zwangershapstest gedaan en die was negatief dus.... :(

bedankt voor jullie reacties en posiviteit

MiiA;

balen dat de test negatief was. Heb je veel bloedverlies gehad? Met stolsels e.d anders misschien toch nog even vragen om een echo om er zeker van te zijn dat er niets meer zit?

Ik herken je verhaal wel. Vorige maand ongeveer hetzelfde gehad. Een test gedaan (2 voor 5 euro van de kruidvat) met de afleestijd van 5 min gaf ie negatief aan maar toen ik hem weg gooide (na ongeveer 15 min) was deze toch echt positief.  Paar dagen later begon ook bij mij het bloedverlies met stolsels e.d.

Hopelijk heb je snel weer een positieve test in handen en gaat het wel goed.

Terug
Bovenaan