4 weken zwanger en bloedverlies

Ik weet sinds gister dat ik zwanger ben, ik heb 4 testen gedaan en knalde allemaal gelijk positief. Alleen heb ik vannacht en vanochtend bloed verloren, ik heb in de ochtend gelijk weer een clearblue test gedaan en die gaf aan zwager 2-3. En gelijk naar de dokter gegaan maar die kon niet doen ik moet vooral wachten wel is mijn bloed geprikt en de uitslag krijg ik morgen, maaaar ik ben helemaal in de zenuwen en heb net een goedkope kruidvat test gekocht en die was ook gelijk positief... moet ik mij nu zorgen maken om dat beetje bloed? Duid dit op een miskraam?
 
Dag Juul, bloedverlies in de eerste periode van de zwangerschap komt vaak voor. En dit hoeft zeker niet altijd een miskraam te betekenen. Echter mocht het een miskraam zijn dan blijven de zwangerschapstesten nog altijd een tijdje positief. Want het hormoon blijft.nog even in je lichaam. Zo vroeg kunnen ze nog geen echo maken. Wel kunnen ze bloedprikken en dit na 2 dagen herhalen. Je hcg zou elke 48 uur moet verdubbelen. Succes!
 
Hi Juul,

Bloedverlies zo vroeg is vaker niets ernstigs dan wel. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap nog een aantal keer gewoon ongesteld geweest volgens mijn normale cyclus (dus ook met 4 weken). Had dus ook niet gelijk door dat ik zwanger was en heb nu toch echt een hele gezonde peuter. Ook bij mijn tweede zwangerschap bloedverlies gehad en dit heeft inmiddels geleid tot een gezonde baby van ruim 4 weken. Beide keren was er geen medische oorzaak (geen miskraam, geen bbz, ofzo). Mijn verloskundige zei dat mijn baarmoeder gewoon aan het opruimen was voor de zwangerschap.

Het is niet leuk, want je wilt geen bloed verliezen als je zwanger bent, maar het hoeft echt niet altijd iets ernstigs te zijn.

Liefs Anna
 
Hallo dames!

Bedankt voor de reacties en sorry voor mijn late reactie! Ik maandag mijn bloed laten prikken en toen was mijn hcg 241 en heb woensdag middag weer laten prikken en was het 466. Volgens de dokter was dit goed, en ik heb verder gelukkig ook geen bloed meer verloren en stelt me ook best gerust dat dit bij veel vrouwen voor komt. Maja ik blijf nog steeds een beetje zenuwachtig, ik gok dat iedereen dat wel een beetje heeft.

groetjes Julia
 
En hoe gaat ie nu met je?  Ik was vorige week donderdag volgens de app die ik gebruik 6w6d. En had smiddags ineens hevig bloed verlies.  Daarvoor ook al wel beetje verloren steeds alleen bij afvegen wat bruin.  Maar dat wat ik donderdag verloor was helder rood.  Verloskundige gebeld en mocht meteen langs komen. Na echo was weinig te zien. Wel zwangerschaps ring en een klein vliesje maar geen leven. Ze zegt dus te denken op een beginnende miskraam. Moest me vandaag weer telefonisch melden. Heb ook na bij hun te zijn donderdag geen bloedverlies gehad en ook nog 100% GEEN  krampen.... dus vind het bijzonder.  Vandaag aan telefoon zei ze weer dat ik uit moet gaan van 't slechtste. Maar wat nou als ik minder ver ben dan ik denk?  Krijg woensdag weer echo en als ze dan niks zien moet ik naar gynaecoloog...pfff... zo spannend...

 
Hoihoi,

jeetje wat een heftig bericht! Ik hoop echt dat het toch allemaal goed is, mijn verloskundige zei dat een bloeding best vaak voor kan komen en dat het helemaal niet erg hoeft te zijn.

ik ben de 13e bij de verloskundige geweest om ook te kijken of alles goed is, en we konden duidelijk iets zien zitten en zelfs het hartje zien en horen kloppen. Dus vooralsnog ziet het er nu positief uit, ik ben nu 7weken en 2 dagen.

ik hoop echt dat het bij je 2e echo ook goed is gegaan, sterkte! Xx
 
Hallo dames,
ik heb dinsdagochtend een cb test gedaan en die gaf een heel vaag plusje.. ik moest de donderdag erna ongesteld worden. Die ochtend heb ik een cb digital gedaan en gaf “zwanger 1-2” aan! Dus ging er vanuit dat dat ook zo was.. vandaag ben ik dus 4 weken en 2dagen zwanger maar vanochtend bij het afvegen toch bloedverlies en beetje buikpijn:( hoe kan dit:’( ik vraag me nu echt af of ik nh zwanger ben of niet.. verloskundige gebeld en zei dat ik moest afwachten. Wheeh:(
 
Terug
Bovenaan