4 weken zwanger en festival

Hi allemaal,
Ik ben bijna 4 weken zwanger van m’n tweede kindje en we zouden naar een festival gaan met vrienden. Nu roken die vrienden erg veel en, ik vermoed, andere mensen op dat festival ook. Nu heb ik twijfels om te gaan nu ik me zorgen maak over meeroken in zo’n prille zwangerschap. Wat zouden jullie doen?
 
Ik vermoed dat het festival buiten is? Misschien kan je proberen om te zien hoe de wind staat zodat je alvast niet ergens terecht komt waarbij de rook meteen in je gezicht wordt geblazen. In principe is het vruchtje ook nog te klein op deze termijn om door de rook veel schade op te lopen, en ik vermoed dat (1 dag?) ‘meeroken’ er niet voor zal zorgen dat je problemen zal ondervinden. Moest het doorheen de zwangerschap structureel gebeuren, lijkt me dat wel een probleem. Nu is het vruchtje nog niet rechtstreeks met jou verbonden dmv een navelstreng/placenta en dus wordt het nog weinig tot niet beïnvloed door wat jij zou binnenkrijgen.
Maar goed, als je je er echt niet goed bij voelt, is het uiteraard helemaal jouw keuze om niet te gaan. Het zou ook niet fijn zijn om dan toch te gaan maar niet te kunnen genieten omdat je je te veel zorgen maakt. Ik zou het wel doen, denk ik, omdat het waarschijnlijk volgend jaar rond deze tijd een stuk moeilijker zal zijn en meer planning zal vragen om gezellig met vrienden naar een festival te gaan. Geniet nu nog volop van deze momenten voordat je leven even op zijn kop komt te staan (op de best mogelijke manier hè)!
 
Terug
Bovenaan