4 weken zwanger en maag/darm klachten

<p>Hi iedereen,</p><p>Voordat ik wist dat ik zwanger was, was ik 2 weken erg ziek. Migraine/hoofdpijn aanvallen en grieperig. Ik heb zoveel medicatie genomen, naproxen, ubo en paracetamol etc.</p><p>Hierna heb ik niet direct last gehad van buikpijn of iets. Nu ik 4 weken zwanger ben (kort naar de test). Heb ik echt een zere maag met veel zuurbranden gehad. Hiervoor heb ik nu een zuurremmer gekregen van de huisarts. Mijn darmen (heb al PDS) zijn ook echt van slag. En heb dit helaas nog verergerd met laxeermiddelen. Geirriteerde darmwand nu.</p><p>Met een week of 2 zou mijn maag en irritatie van de darmwand beter moeten gaan. Daarnaast verdenken ze mijn gal op stenen, gezien ik ook pijn aanvallen heb gehad.</p><p>Ik denk dat ik al licht problemen had met mijn maag maar dat de zwangerschap dit heeft verergerd. Is er iemand die ook zo vroeg al maag/darm krampen of pijnen heeft gehad?</p>

Toen ik 6 weken zwanger was had ik zulke bizarre pijn aan mijn buik dat ze dachten dat het een BBZ was. het bleken mijn darmen te zijn (al sinds mijn 14e problemen met obstipatie, PDS etc). Die waren niet bepaald amused met de veranderingen en dat moest allemaal weer een plekje vinden daarbinnen. Ik mocht destijds wel 8 paracetamols per 24 uur slikken, dat hielp. Verder is het even uitzitten. Met 10/12 weken was alles OK en heb serieus nooit zo'n goede stoelgang gehad als tijdens mijn zwangerschap. Het is al met al nogal een aanslag op je lichaam. Veel sterkte ermee en als je het niet vertrouwt altijd de verloskundige bellen, je mag uit mijn ervaring eigenlijk altijd naar triage toe voor onderzoek/luisteren/voelen/kijken.

Ze waren ook bij mij bang voor een BBZ. Gelukkig niet het geval! Verwacht dat het ook mijn darmen zijn, wordt er knetter gek van. :(
Fijn om te horen dat het minder kan worden! Hopelijk zal dat bij mij ook het geval zijn.

Terug
Bovenaan