4 wkn oud en hoeveel in bed?

Hoi hoi,
Mijn klein meisje is   4 wkn(morgen 1 maand),Maar nou vraag ik me af of jullie baby van die leeftijd na de fles steeds na bed gaat?of blijft kindje bepaalde uurtje(s) op.....
Groetjes Gaby.

Mijn zoon is bijna 8 weken oud en hij slaap eigenlijk steeds. Het liefst ook gewoon in zijn wieg! Ik heb er ook wel eens over getwijfeld, maar ben blij met deze "rust". Ik ga er echt van uit dat dit het beste voor hem is:
Als hij huilt heeft hij eigenlijk altijd honger en ga ik hem voeden, ik geef borstvoeding. Na de voeding hou ik hem 5 tot 10 minuutjes bij mij op schoot, zoveel mogelijk rechtop i.v.m. boertje, beetje teruggeven of wat dan ook...! Ook kijkt hij dan (als hij nog niet te slaperig is) leuk om zich heen en trekt gekke bekken. Sinds een week lacht hij ook vaak naar mij na de voeding (bedankt me vast voor de lekkere voeding). Daarna verschoon ik zijn luier. Als hij dan echt slaperig is en gaapt gaat hij weer naar zijn wiegje op zijn eigen kamer. Na twee kreuntjes of een kort huiltje van max. 3 minuten slaapt hij dan weer tot de volgende voeding. Al met al is hij dan 3 kwartier tot een uur wakker geweest.

Is hij na de schone luier nog erg wakker dan leg ik hem nog wel eens in de box en zet ik zijn mobile aan. Hij kijkt dan even leuk naar de beestjes en luistert naar het muziekje. Dit eindigt na zo'n 5 tot 10 minuten in huilen (volgens het cb is het hem dan wellicht alweer teveel geworden). En dan gaat hij naar zijn wiegje.... En slaapt hij tot de volgende voeding of soms ligt hij trouwens ook wel eens stil met zijn oogjes open naar de mobile in zijn wieg te kijken, huilen doet hij dan niet en hij valt vanzelf in slaap....

Op het cb is mij verteld dat juist deze rust en regelmaat heel belangrijk is, en ik heb zeker het gevoel dat mijn zoon het hier heel erg goed op doet!!!

Alleen als ik met hem ga wandelen ofzo, is hij wat langer wakker!

Hoop dat je hier wat mee kan...!!!

Terug
Bovenaan