4 x 150cc te weinig?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Onze dochter is bijna 5 maanden oud en drinkt momenteel 5x150. <br /><br /></p><p>Ze slaapt al vanaf het begin af aan door en is er nu duidelijk aantoe om de fles van 23:00 te laten vallen (en wij ook!).</p><p> </p><p>Probleem is dat ze flessen van 180cc nog niet leeg drinkt, en als ze dat wel doet spuugt ze veel, dan drinkt ze dus meer dan ze op kan.</p><p>We zijn nu aan het proberen om de 5 flessen van 150 dichter op elkaar te geven zodat we ‘s avonds eerder uitkomen, maar dat helpt eigenlijk niet, want na 3 uur heeft ze echt nog geen honger, waardoor we alsnog rond 21:00 uitkomen met de laatste fles en we alsnog wakker moeten maken uit haar diepe slaap en ze dus net zo slecht drinkt als om 23:00.</p><p>Nu vraag ik me af, is 4x 150 te weinig? Dat we gewoon alsnog de laatste fles laten vallen? En kunnen we dan bijv rijstepap toevoegen aan de laatste fles om 19:00? Is dat aan te raden?</p><p>Ze is niet té dun maar het is wel een iel meisje, lang en dun. Het is gewoon geen drinker, nooit geweest.</p><p>Ik hoor graag jullie adviezen en ervaringen :)</p>
 
Mijn dochter van bijna 4 maand drinkt ook 4 voedingen, 3 van 150 en de eerste sochtends 180. Zat ook met de laatste voedingen, die ze eigenlijk niet meer wilde, mocht hem laten vallen maar cb adviseerde dan wel de eerst volgende voeding sochtends 180 te geven omdat ze lang niet gedronken had en mogelijk dan wel meer honger. 
 
Mijn dochter is 3.5 maand en drinkt 7x150cc, komt echt nog elke 3 uur en s nachts vaak ook 1x...  maar ze drinkt 150cc vaak niet op. In totaal komen we op zo'n 800-900cc  per 24 uur denk ik. Ze groeit er best van, vandaah op het CB woog ze 6480 gram. Maar ze heeft het gewoon nog nodig elke 3 uur en meer dan 150cc gaat er hier ook écht niet in.
Ik denk dat het prima is om 4x150cc te geven, als ze maar blijft groeien. Ophogen naar 180cc klinkt leuk, maar als ze het niet op krijgt dan lukt het niet. Niks aan te doen.
Rijstebloem kun je proberen, maar als ze al doorslaapt heeft het weinig nut. Overigens betekent rijstebloem ook niet dat ze daardoor doorslapen. Heb ik bij mijn oudste dochter geprobeerd maar ze sliep er geen minuut langer door. Misschien lukt het je kindje wel om de eerste fles s ochtends 180cc te drinken, na een lange nacht zonder voeding?
Ze krijgt wel fruit en groente denk ik? Daar zit ook veel vocht en voeding in! 
Ik zou blij zijn als er hier een flesje af is, ik heb soms het idee dat ik hier de hele dag maar flesjes aan het maken ben. Dus geniet er maar van, niet alle kindjes hebben evenveel nodig en als ze gewoon groeit en genoeg plast is het goed!
 
Ik denk dat jij erg goed weet waar je dochter behoefte aan heeft. Inderdaad het is weinig, maar is ze alert, vrolijk, past en poept ze voldoende? Groeit ze goed volgens haar eigen groeicurve? Dan is het prima toch!
Mijn zoontje van inmiddels bijna drie dronk ook erg weinig (veelste weinig volgens CB ;)) maar daar gaat het hartstikke goed mee. Is nog niet groot en zwaar maar groeit prima volgens zijn curve! 
Hoe doet ze het met bijvoeding? 
 
 
We zijn begonnen met fruithapjes, daar begint ze nu een beetje aan te wennen. Ik vind het ook nog zoeken naar een goed tijdstip, ook omdat we nu steeds met de flestijden aan het wisselen zijn. Het lukt nog niet elke dag om er een fruitsap tussen te proppen, groente hebben we nog niet geprobeerd. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar 4 uur tussen de flessen, dan hebben we meer tijd voor hapjes. Onze dochter maakt het niks uit. Ik denk dat als wij haar geen fles zouden geven, ze zo een hele dag niet kan drinken. We moeten dus echt zelf een schema uitvogelen en aanhouden.
We hadden een schema van 7-11-15-19-23, dat werkte heel goed en zou ik graag aan willen houden maar dan zonder de laatste fles.
Twee weken geleden waren we op het cb, ze was toen 4 maanden en 6100 gram. Ze raadden ons toen aan de laatste fles er nog even niet af te halen omdat ze net iets onder de middellijn zit qua gewicht. Dat is wat mij aan het twijfelen brengt. Als ik namelijk puur op haar af ga denk ik dat ze er best zonder kan. Mijn nadeel is ook dat ik nog thuis zit met bekkeninstabiliteit, dus ik heb veel te veel tijd om overal onzeker over te worden en teveel na te denken ;)
 
Volgt ze qua gewicht wel haar eigen lijntje? Want die middellijn zegt eigenlijk niet zo veel als je kindje vanaf het begin er onder zit...
Ik zou gewoon eens proberen om die late fles weg te laten, en dan evt. in de ochtend proberen of ze 180 wel goed opkrijgt na een hele nacht niks! Het gaat er uiteindelijk om dat je kindje goed groeit en geen uitdrogingsverschijnselen krijgt. De hoeveelheid kan per kind echt veel verschillen!
 
Terug
Bovenaan