40+2 weeen of gewone kramp?

Hey allemaal,

Sinds vandaag begin ik steeds meer krampen te krijgen alleen kan ik niet zo goed onderscheiden of het nou krampen zijn vd zenuwen of echt weeen.

Het is mijn eerste kindje en ben best wel wat kramp gewend door de menstruatie en endometriose dat ik niet precies weet wanneer het een wee is.

Morgen heb ik nog een afspraak bij de verloskundige en gaan we voor de zekerheid strippen. Best spannend allemaal. Ben ook een beetje ongeduldig omdat ik mijn kind heel graag wil zien.

Wat is jullie ervaring met weeën en krampen?

Bij mijn eerste zwangerschap had ik in de ochtend ongelsteld achtig buikpijn dit duurde tot avond. Daarna kwam het steeds om de 10 min daarna om de 5 min. Verloskundige kwam langs en had 2 cm ontluiting daarna gingen wij ook meteen naar het ziekenhuis. Mischien kan je het ook via een app bijhouden wanneer je weeen of krampen krijgt.

Hier was de tip van de VK om even te gaan douchen als ik twijfelde. Voor/oefenweëen zouden daarvan afnemen (true) terwijl als het echte werk begonnen is dit gewoon doorzet.

Hier vorige week bevallen. Ik had ook last van voorweeen. Ik mocht 2 paracetamols nemen en ff onder de douche. Moest binne half uur tot uur afzakken. Volgende dag net zo maar toen hielp de paracetamol niet en had ik binnen 15 minuten druk beneden. 
1.5 uur later  is ze geboren. 

Terug
Bovenaan