40+ een jaar bezig en nog niet zwanger

Anoniem

New member
Hallo allemaal,

Ik ben Noor, 40 jaar en wij proberen zwanger te raken. In mijn omgeving ken ik weinig mensen van deze leeftijd die met hetzelfde van doen hebben. Wij zijn een jaar bezig, lopen bij de gynaecoloog in het ziekenhuis, hebben een aantal bloedtesten achter de rug. We wachten nu nog twee testen af. Ik ben op zoek naar leeftijdsgenoten die in hetzelfde schuitje zitten of hebben gezeten.
 
Mijn partner en ik zijn net 42 geworden. De afgelopen 2 jaar heb ik 3 miskramen gehad. Deze zijn alledrie in een miskraam geëindigd in het eerste trimester. Uit bloed-, sperma- en HSG-onderzoek blijkt alles in orde te zijn. Zwanger worden is niet het probleem bij ons. Zwanger blijven wel. Dit wordt door de gynaecoloog verklaard door de leeftijd. We ervaren dat het ziekenhuis  niet direct staat te popelen om dan nog verder onderzoek te doen. Ze nemen ons op zich wel serieus , maar je bent simpelweg snel uitgepraat als het om leeftijd gaat.

Dit is helaas geen success story, maar wellicht toch iets om rekening mee te houden. Ik heb namelijk wel begrepen dat alles boven je veertigste op het gebied van (potentiele) zwangerschap moeizamer gaat ook al werkt alles in je lijf naar behoren.

 
Terug
Bovenaan