40 en IUI dilemma

<p style="box-sizing: inherit; margin-bottom: 1.5em; margin-top: 0px; color: #000000; font-family: Lato, serif; font-size: 12px; background-color: #fbfbfb;">Hallo allemaal,</p><p style="box-sizing: inherit; margin-bottom: 1.5em; margin-top: 0px; color: #000000; font-family: Lato, serif; font-size: 12px; background-color: #fbfbfb;">Ik ben 40 en heb vorige maand mijn 9e IUI gehad, helaas is dit op niets uitgelopen en zijn we vorige week opnieuw gestart met Gonal-F.<br style="box-sizing: inherit;" />Wij proberen al 2 jaar zwanger te worden, na alle testen te hebben doorlopen waaruit blijkt dat alles goed is bij ons beiden is het eigenlijk ongebrijpelijk waarom een zwangerschap bij ons uitblijft.<br style="box-sizing: inherit;" />We hebben telkens 62,5 aan Gonal-F gespoten, met 1 x een test van 75, gezien we steeds op gemiddeld 1 eitjes zitten.(zal vermoedelijk komen door mijn leeftijd)<br style="box-sizing: inherit;" />Vorige week hebben we (met Fertil.arts) besloten om toch nog eens de gok van 75 aan Gonal te spuiten, om te zien of er dan toch 2 misschien 3 eitjes komen.<br style="box-sizing: inherit;" /><br />Ben vanmorgen weer naar ZH geweest voor echo, ik bleek 3 eitjes te hebben van 16 mm en 1 van 14 mm. IUI 10 gaat dus niet door :’-(</p><p style="box-sizing: inherit; margin-bottom: 1.5em; margin-top: 0px; color: #000000; font-family: Lato, serif; font-size: 12px; background-color: #fbfbfb;">De vorige keer bij 75 aan Gonal-F, had ik ook 4 eitjes, ook toen is het IUI traject afgeblazen, door geen Ovitrelle te spuiten.</p><p style="box-sizing: inherit; margin-bottom: 1.5em; margin-top: 0px; color: #000000; font-family: Lato, serif; font-size: 12px; background-color: #fbfbfb;">Nu kreeg ik vanmorgen van de arts een kuur Duphaston van 10 dagen mee om de ongesteldheid op gang te brengen. Dit heb ik de vorige keer met 4 eitjes niet mee gekregen en werd toen ook ongesteld na 2 weken.</p><p style="box-sizing: inherit; margin-bottom: 1.5em; margin-top: 0px; color: #000000; font-family: Lato, serif; font-size: 12px; background-color: #fbfbfb;">Mijn vriend en ik zitten nu toch te twijfelen wat te doen?</p><p style="box-sizing: inherit; margin-bottom: 1.5em; margin-top: 0px; color: #000000; font-family: Lato, serif; font-size: 12px; background-color: #fbfbfb;">-Gewoon blijven klussen en geen Ovitrelle & Duphaston nemen.<br style="box-sizing: inherit;" />-Vanavond Ovitrelle toch nemen en blijven klussen + Duphaston niet nemen.<br style="box-sizing: inherit;" />-Duphaston nemen en een volgende IUI maar weer afwachten.</p><p style="box-sizing: inherit; margin-bottom: 1.5em; margin-top: 0px; color: #000000; font-family: Lato, serif; font-size: 12px; background-color: #fbfbfb;">Tis zo lastig, met 1 eitje worden we niet zwanger, nu zijn er 4 van ca. 16mm<br style="box-sizing: inherit;" />Dat zet je toch aan het denken, wat te doen.</p><p style="box-sizing: inherit; margin-bottom: 1.5em; margin-top: 0px; color: #000000; font-family: Lato, serif; font-size: 12px; background-color: #fbfbfb;">Iemand hier eerder mee te kampen gehad en / of wat te doen?</p>
 
Wij zijn ook 2 jaar bezig geweest met gonal f. Zat laatste x spuiten op 100 zelfs.
begonnen met 75, daarna 87,5 en uiteindelijk dus 100. Leek wel alsof mijn lichaam steeds meer nodig had.
besloten te stoppen / laatste x gespoten en nu zwanger.
hier wel anders omdat we al een zoon hebben van 3 jaar oud.
 
ik zou uitkijken met toch maar klussen. Wat als het wel lukt en je een drie/ vierling krijgt. Dat wil je echt niet.
ik snap dat jullie heel graag willen. Maar probeer wel goed hierover na te denken.
is ivf nog een optie voor je?
 
IVF zou een optie kunnen zijn voor ons, echter heb ik daar persoonlijk geen goed gevoel over, vandaar dat we nog steeds IUI doen.

Hoeveelheid / snelheid van zaad is TOP, en ook bij mij verloopt alles volgens het boekje en toch lukt zwanger worden niet.
Meestal het ik 1 of 2 eitjes met 62,50 Gonal-F, dit gebruik ik nu al bijna 2 jaar. We hebben ook al eens 2 rustmaanden ingelast qua IUI, maar ook dit helpt niet.

Nu in deze 2 jaar 2 x 75 Gonal-F gehad, en 2 x 4 eitjes, dan willen ze de gok niet nemen m.b.t. IUI (dat begrijp ik ook wel)

Maar toch ... ik lees zo veel verhalen dat sommige zelf 5 / 6 eitjes hadden en toch zwanger werden van 1 kindje.

Een tweeling zouden wij geen probleem vinden, gezien we nog geen kinderen hebben.

 
Ik zou zeggen pak je kans!!!!! De kans dat alle 3 de eitjes bevrucht worden en dat alles met de innesteling goed gaat is zo klein. Hopen dat er eentje de goede weg kan vinden, heel veel succes 
 
Wat een dom advies. 
En dan straks wel ineens raak zijn en een vierling dragen.
Het ziekenhuis / je fertiliteitsarts doet zijn/ haar best om je te helpen. Ze kijken met je mee/ adviseren je niet voor niks.  Die wil ook het beste voor je. 
Wij hebben er ook voor gekozen geen ivf te doen en gelukkig dus ook niet hoeven doen omdat we nu zwanger zijn.
Er blijft alleen weinig over als iui niet lukt om dan verder te gaan.
Succes. 
 
 
Terug
Bovenaan