40 en zwanger van 2de

Hoi allemaal
Vorig jaar ben ik bevallen van een dochtertje en dit na 7 volledige Icsi rondes en 17 Tp' s.
Ik was er toen 39...
In november hebben we besloten om ons laatste cryo van ronde 7 terug te plaatsen en...ik ben opnieuw zwanger!
Mijn droom om 2 kinderen te hbn komt hopelijk uit?
Nu ondervind ik wel dat ik mij zorgen maak rond mijn leeftijd. Niet dat ik last heb fysisch of zo, maar meer naar wat anderen zullen denken.
Ik weet dat ik mij daar geen zorgen over moet maken en dat iedereen zijn eigen pad volgt in het leven...maar toch...
Ik start dan na te denken dan ik 61 zal zijn als mijn 2de er 20 gaat zijn...en zo verder.
Bang dat ik vroeg zal wegvallen ook. Hopen dat ik er 90 mag worden...

Wie is er nog moeder geworden na hun 40ste? Wat waren jullie bedenkingen of hadden jullie er geen?
Gewoon...wat zijn jullie ervaringen, positieve punten, ...

Thx

Hoi Sopie mijn vader was 46 toen hij mij kreeg en is nu 74. Ja hij heeft wat gebreken, maar hij is een hele lieve papa, en ook opa. In mijn beleving ben ik nooit wat te kort gekomen. Ik heb veel met mijn ouders gereisd en heel veel leuke dingen met ze gedaan. Nu moet ik alleen soms een beetje op mijn vader letten. Dat vind ik niet erg.

Hi SoPie, 
gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat ontzettend fijn dat jullie droom uitkomt. Ik was 39,6 toen ik beviel van mijn tweede en ben inmiddels 40. Ik voel mezelf totaal niet oud of heb er moeite mee dat ik op latere leeftijd moeder geworden ben. In mijn omgeving zie ik zowel jonge als “oudere” ouders en ik merk geen verschil. Misschien zijn we eerder moe, so what... de kinderen houden ons jong ?
Ja, als zij 20 zijn zijn wij 60 maar dat hoeft geen beperking te zijn. Mijn ouders zijn 73 en 69 en nog zeer actief. Ik heb dus ook niet doorvrat zij al wat ouder zijn. 
Ik zou zeggen geniet van je mooie dochter en het kleintje in je buik. En volg je eigen pad en maak je niet druk om wat anderen denken. Ik snap dat je je zorgen maakt over het eerder wegvallen, al kan dat altijd gebeuren. Mijn tante is op haar 51e overleden (kinderen waren toen 25 en 20) en dat is ook veel te vroeg. Dus ook als je jong kinderen krijgt heb je geen garantie dat je oud wordt. Natuurlijk hoop ik dat wij allemaal in goede gezondheid de 90 mogen halen en kunnen genieten van onze kleinkinderen. 

Stel je voor jij 60 en alleen. Geen kinderen die bij je op bezoek komen!
wat fijn dat jou dat bespaard blijft!
geniet er van! En fuck mensen die er wat van vinden! Tis 2018!!

Hoi SoPie!
ik vind het super stoer van je dat jullie naar deze hele medische molen een tweede wondertje mogen verwelkomen! Gefeliciteerd ? leeftijd niet zo wakker van liggen! Ik ben dan nog geen 40 (maar 30) maar ik weer wel hoe het is om en wat oudere vader te hebben.. toen ik 30 jaar geleden geboren werd was mijn vader 40! Ik ben zelf ook het tweede kind uit een gezin van 2 kinderen! En ik moet eerlijk bekken. Ik heb er nooit hinder van ondervonden dat ik een wat oudere vader had dan mijn gemiddelde klasgenoten! Heb heus wel eens naar mn oren gekregen (al was dat op wat latere leeftijd) ooh is je vader al “zo oud” maar meer dan dat was het niet! En 40 bij mijn geboorte.. ook ik als kind en nu nog steeds ben nooit iets te kort gekomen! 
Volg je hart! Doe waar jij en je partner je goed bij voelen. En f#ck alles en iedereen die er een negatieve mening over hebben!  Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe! Lekker genieten nu van je groeiende buik en straks van je twee kinderen die thuis rond dartelen! 

Xx

Hoi! 
Ik ben ook 40 en probeer nu meer dan jaar zwanger te worden en ik hoop nog steeds dat het gaat lukken.
Het enige wat belangrijk is is je liefde voor je kindje. Meer heeft een kind 
Niet nodig om gelukkig op te groeien.
Geficiteerd met je zwangerschap en geniet ervan!

Terug
Bovenaan