40+ en zwangerschapswens

<p>Ik ben 40 en heb 2 prachtige lieve meisjes van 3 en 1,5. Ik ben op latere leeftijd de liefde van mn leven tegenkomen, waardoor mijn kinderwens ook pas op latere leeftijd in vulling ging. Na de geboorte van de jongste dacht ik dat t wel goed was zo, maar ik merk dat ik heel graag nog een 3de zou willen hebben. Is dit raar? Zijn er meer die op latere leeftijd kinderen hebben gekregen? En tot welke leeftijd is het nog acceptabel? Ik vond zelf altijd 40 de grens, maar als ik nu nog een keer zwanger word, ben ik wel ouder... Ben erg benieuwd naar ervaringen, reacties....</p>

Absoluut niet raar dat je deze gedachtes of gevoelens hebt. Ik zou zeggen als je partner ook wilt, ga er voor. Als het je gegund is dan merk je dat vanzelf. En zo niet dan ben je al gezegend met 2 meisjes en heb je het in ieder geval geprobeerd. 

Zelf geen ervaring met zwanger zijn op latere leeftijd. Wat wel of niet acceptabel is dat is bij een ieder anders toch ?
Fijne avond!

Ik ben 43 en bijna uitgerekend van mijn 4de. De eerste 2 jongens zijn uit een eerdere relatie en in 2018 en tussen nu en 5 weken de meisjes met mijn man... Ik voel me niet te oud. Merk alleen bij deze zwangerschap dat het wel zwaar is voor mijn lichaam en ook zeker de laatste zwangerschap is.. 

Ik ben 42 en heb een dochter van 2. Ook pas later de liefde van mijn leven ontmoet. We zijn nu al ruim een jaar bezig voor de 2e. Wel 2x zwanger geweest, maar 2x mis gegaan. Ik had mezelf max tot eind dit jaar gegeven, anders vond ik mezelf echt te oud worden. Maar nu deze zelf opgelegde deadline in de buurt komt, ga ik wel twijfelen. 
Je bent zo oud als je je voelt, dus ga ervoor! 

Ik riep ook altijd voor mijn 30ste wil ik moeder worden want anders vond ik mezelf te oud mijn moeder kreeg  toen ze bijna 40 was nog een kindje en  mijn broertje kwam toen ik bijna 12 was  ik vond het niet leuk en mijn ouders deden  ook niet veel met hem en ik vond hun toen ook ook oud  bij mij is het gelukt voor mijn 30ste verjaardsg 1 week ervoor de 2de was ik 31 daarna geroepen dat ik geen kinderen meer wilde maar toen kwam na 2 jaar gescheiden te zijn daar de liefde van mijn leven en hij heeft geen kids hij beschouwd mijn kinderen als zijn eigen maar ik vond dat hij ook dat gevoel moest voelen van echt vader zijn en dus ben ik binnen een maand nadat we elkaar hadden ontmoet gestopt met de pil ben net 40 geworden deze week en mijn vriend word volgende maand 42 hij voelt zich niet oud zij  ouders waren ook al wat ouder hij ging werken met 17 jaar en zijn vader ging met pensioen maar heeft het nooit als erg ervaren dat ze ouder waren dus gaan we er voor 

Terug
Bovenaan