40 graden koorst vraagje

A

Anoniem

Guest
Lukas heeft nu al 40,1 graden koorts maar is hartsitkke levendig en vrolijk. Ik heb hem een zetpil gegeven en zie geen reden om de HAP te bellen, zolang hij goed blijft drinken en levendig blijft.

Vinden jullie dat ik de HAP wel met bellen? Of doe ik dat wanneer de koorts nog hoger wordt (en hoe hoog dan?)

Kortom, advies is zeer welkom.

Ik zou niet meteen bellen, vooral omdat hij verder wel vrolijk is enzo.
Zou wel bellen als de koorts bijv. morgen nog zo hoog is, of als hij idd zieker wordt.

Sterkte en beterschap ermee!

Liefs Annemarie

Ik zou ook nog niet bellen hoor. Koorts kan ook zo weer over zijn. Lekker laten drinken en als je het niet meer vertrouwd kan je altijd nog bellen.
Liefs Nelleke

Als je kleine 3 dagen aan een stuk door 40 graden koorts  heeft is het reden tot een bezoekje aan de huisarts.. Eerder is er eigenlijk niets aan de hand, tenzij je kleine slap is en niet wil drinken. Dus al je manneke nog levendig en vrolijk is lekker laten gaan. Alleen zorgen dat hij niet te warm aan is (korte mouwen) zodat hij zijn warmte kwijt kan en genoeg drinken in de buurt!

Succes!!

Esmé mv Kay

En bv ook geen pyama aan in de slaapzak,.. lekker alleen de romper aan..

Ahhh arme Lukas. Vooral op je (moeder)gevoel vertrouwen!
Stijn had laatst een paar dagen af en aan hoge koorts zonder verdere ziekteverschijnselen. Na drie dagen idd naar de ha. gegaan en die vertelde dat ze zelfs 41 kunnen hebben. Let op dat ie goed drinkt, kan afkoelen en alert blijft. Een niet alert kindje met 38 is misschien wel zieker dan een vrolijke jongen met 40, aldus mijn ha.
Na vier dagen was de koorts weg en kwamen de stippen, zoveelste kinderziekte, vermoedde ik.
Mijn ha zei wel dat als je aan de Paracetamol begint, je het moet volhouden, dus om de zoveel uur. Het had niet haar voorkeur omdat je dan het ziektebeeld minder goed kan volgen.
Sterkte en als je vragen hebt of nog onzeker bent mag je me bellen hoor!

Terug
Bovenaan