40 jaar

hallo ik ben bijna veertig en wil heel graag zwanger worden in april kwam ik tijdens een vlokkentest er achter dat mijn kindje niet meer leefde. ben hierna twee keer gecureteerd maar kan nog niet zeggen dat mijn hormoon huishouding weer in het gereel is ik vloei nog regelmatig en weet dus ook niet goed wanneer ik een ovulatie heb van mijn gyn. heb ik een ovulatie test mee gekregen maar ik weet niet zo goed waanneer ik daar aan moet beginnen. ondertussen loopt mijn biologische klok door. heeft iemand het zelfde meegemaakt en kan je mij vertellen wat ik moet doen. groetjes

Hai Greta,
Toen ik al over de 40 was, werd ik plotseling zwanger van mijn (nieuwe) vriend. Die zwangerschap bracht bij mij te weeg dat opeens heel erg graag een kindje wilde. Dat was voorheen niet zo, omdat ik voor carriere en vrijheid had gekozen. De zwangerschap liep uit op een miskraam. Inmiddels heb ik 5 miskramen achter de rug, waar er twee van op curretage uit liepen. De gynaecologen zeggen dat er fysiek niets met mij aan de hand is en dat ik nog steeds gewoon kans maak op een gezonde baby. Maar ik snap jou heel goed! Wij hebben niet zoveel tijd meer. Alhoewel steeds meer vrouwen hun eerste kind na hun 45e krijgen, las ik. Wat je met zo'n test moet doen, weet ik niet. Als ik jou was zou ik nog een keer een afspraak maken met de gynaecologe of de huisarts om alles nog eens rustig door te praten. Ik twijfelde ook heel erg. Was teleurgesteld in mijn lijf. En mijn ego heeft een enorme knauw gehad. Maar na een extra afspraak met de arts voel ik me nu toch veel zekerder van mezelf. Sterkte!

Terug
Bovenaan