40 weken, vreselijk labiel en het wachten meer dan zat :(

Hoera!! Precies 40 weken vandaag.... nou ja, wat een hoera-stemming hier...

Ik kom net bij de verloskundige vandaan. Alle controles waren prima, mijn zwangerschap verloopt tot nu toe ook prima hoor... Maar ik wil zó graag bevallen. Ik ben erg snel ongeduldig, en nu dus ook. Het maakt me steeds zó verdrietig dat ik nog niets voel dat lijkt op een begin. Herkennen jullie dat?

De meeste momenten gaat het prima hoor,  maar soms moet ik zo vreselijk huilen, echt heel hard! Mijn man troost me gelukkig, maar hij kan er natuurlijk ook niks aan doen. Ik vind het ook zo zielig voor hem, want hij gaat 3 weken vakantie opnemen als de baby er is, en hij is echt zó toe aan vakantie...

Bovenstaande deelde ik daarstraks met de verloskundige. Ze snapt het wel maar kan nog niks doen nu. Wat wel erg lief van dr is: donderdag ben ik 40 weken en 3 dagen zwanger, en dan komt ze even langs om te kijken of ze evt kan strippen. Het idee dat ik daarmee tot volgende week maandag zou moeten wachten maakte me echt zó ongelukkig!

Ik ben gewoon moe, en zat van het wachten....

Een verdrietige Mirjam (40 weken dus)

HOI Miriam,

Ik herken je gevoel. Ben vandaag ook precies 40 weken en heb al het hele weekend, elke nacht weeen maar het wil maar niet doorzetten. Ben het zo spuugzat. Vanochtend dachten we dat het echt ging beginnen maar helaas..Heb er wel enorme rugpijn aan overgehouden.

Vanaf wanneer gaan ze strippen? Ik heb morgen mijn afspraak bij de vk en dan pas volgende week woensdag maar zolang wil ik niet wachten hoor! Wordt echt gek van die nepweeen. De baarmoedermond is al weken verstreken en weet dat ik al minimaal 1 cm ontsluiting heb dus strippen zou kunnen helpen.

Hopen dat het voor ons niet meer lang hoef te duren!!! Maximaal 2 weken....

gr
Marielle

Hey Mariëlle,

Tegen mij zei ze weken geleden dat ze pas met 41 weken wil gaan strippen, dat zou dus volgende week maandag zijn. Maar ik zei dus vandaag dat dat idee met totaal niet aanstond (en ook bij haar kon ik me niet groot houden). Dus toen zei ze: "nou, dan laat ik je niet nog een week wachten, maar ik kan je niet beloven dat ik donderdag ook echt ga strippen. Ik doe dan een inwendig onderzoek en als ik 'erbij' kan, dan zal ik het proberen".

Dus ik hoop echt zó dat dat donderdag lukt, of dat ik dan al bevallen ben!!

Jij ook veel succes hoor! Rugpijn is erg vervelend. Ik heb ook veel last van mn schaambot, maar kan gelukkig nog wel enigzins normaal lopen en zitten enzo....

Groetjes, Mirjam

Ik ben vandaag 40 weken en 5 dagen en begin het wachten ook wel zat te worden. Als klap op de vuurpijl zit ik ook nog eens met een zieke peuter .
Het valt allemaal niet mee de laatste loodjes. Ik hou me er maar aan vast dat er nog nooit een is blijven zitten en dat als de beeb er klaar voor is ze dan echt naar buiten komt. Ik ga morgen weer op controle maar ben benieuwd of ik dan gestript zal/kan worden. Ik verwacht er maar niet te veel van.

Groetjes Nathalie 40+5

Dag dames!

Zit hier ook vreselijk te balen, 40wk+6dg....  
ik ben net bij de verloskundige geweest. We hebben afgesproken dat ik vrijdag wordt gestript, bij 41+3. Zij vertelde mij namelijk dat het weinig zin heeft om  te vroeg te strippen (zeker niet voor 41 weken) omdat het dan geen resultaat (=bevalling)  heeft  maar wel veel pijn en krampen opleverd. Dat vond ik een goede reden om nog even af te wachten. En natuurlijk moet de baarmoedermond verweekt zijn en enige ontsluiting aanwezig zijn anders werkt het zowiezo niet.

Dus ik wacht vrijdag af en wens jullie allemaal heel veel sterkte!!!

Gr Kim

quote: mamamirrie schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-09-2007 12:00:12'));

De meeste momenten gaat het prima hoor,  maar soms moet ik zo vreselijk huilen, echt heel hard! Mijn man troost me gelukkig, maar hij kan er natuurlijk ook niks aan doen. Ik vind het ook zo zielig voor hem, want hij gaat 3 weken vakantie opnemen als de baby er is, en hij is echt zó toe aan vakantie...

Nou vergeet dat vakantie gevoel maar hoor haha, je rust niet echt lekker uit met een pasgeboren baby WEL is het enorm genieten met jullie beeb dan! DAT is wel enorm lekker, wij hebben besloten om gewoon weer lekker dingen op te pakken omdat dat voor mij het beste werkt (zo snel mogelijk weer een ritme proberen te vinden) en als mijn vriend te lang thuis zou zijn zou ik daar aan wennen en is het straks des te moeilijker om weer op gang te komen.
Die is lekker weer aan het werk en haalt de schade in de avond in en ik probeer ook de werkdraad weer op te pakken met een paar uurtjes per dag al is het nog niet ECHT werken maar meer aanwezig zijn en wat administratie weg werken, theeleuten, kleppen.. maar helpt wel voor mijn ritme gevoel..

Hoi Mirjam,

Ik begrijp je gevoel ik ben het ook goed zat maar ben pas 39 weken dus moet waarschijnlijk nog even wachten.
Bij mijn eerste bevalling was ik precies 40 weken en 's morgens bij de gyn geweest. Het kindje was nog niet volledig ingedaald en ik had in al die weken nog nooit een harde buik of voorwee gehad toch braken 's nachts de vliezen en begonnen daarna de weeen dus misschien is dit een troost voor jou. Het zegt dus allemaal niets. In iedere geval stekte en houd vol ooit komt het er wel uit maar wat mij betreft ook liever vandaag dan morgen.

Groet van Martiene

Terug
Bovenaan