40 weken zwanger, baby niet ingedaald

<p>Hoi allemaal.</p><p>Ik ben nu 40 weken zwanger, net op controle geweest en de baby is nog niet ingedaald. Hij ligt er wel al voor maar daalt maar niet in.. </p><p>Ik maak me nu zorgen of het wel past en of het wel uit zich zelf gaat beginnen. De verloskundige vertelde alleen dat als mijn vliezen breken ik direct moet bellen maar verder geen uitleg waarom de baby niet is ingedaald etc.. </p><p>Ik heb wel al weken pijn, het idee dat het van onder bond en blauw is maar hij daalt dus niet in.. </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben zwanger van de 1e. </p><p>Liefs. </p>

Hoi,
Bij mij is ze tot op het moment van bevallen ook niet helemaal ingedaald geweest.
Ik ben alleen wel bij de gyneacoloog geweest voor een onderzoek om na te gaan dat de geboortegang etc wel 'goed' waren.
Er was toen geen reden dat ze er niet door heen zou passen.

Ik moest als mijn vliezen braken plat liggen en inderdaad de VK bellen. Ze wilde gewoon net niet dat laatste stukje nog zakken.
Nu zijn mijn vliezen alleen nooit eerst gebroken maar begonnen de weeën als eerste.
Hierdoor heb ik toen ik 10 cm ontsluiting had eerst moeten 'voor persen' om haar het laatste beetje te laten zakken.
Je weet eigenlijk pas of het past als het straks zo ver is...
Als dat niet zo is dan zullen ze daar snel op handelen is mij toen verteld.
Maak je niet druk en zet m op als het zover is :)
Probeer ontspannen je bevalling in te gaan.

Mijn dochter is pas ingedaald tijdens de bevalling! Komt vaker voor dan je denkt. Heb toen ook gevraagd aan VK of ze wel kón indalen, had allemaal verhalen gelezen op internet over te smalle geboortekanalen. Zij maakte zich absoluut geen zorgen en gaf aan dat dat haast niet voorkwam.
Succes met de bevalling alvast!!

Ben zo super blij mee jullie reacties!! Ik maakte me inderdaad druk door alle verhalen op internet.. Kan ik ook beter niet doen (Google en 40 weken zwanger is geen goede combi) haha. 
Dank jullie wel!!!

De reden dat de vk wilt dat je gaat liggen als je vliezen gebroken zijn en je baby nog niet volledig is ingedaald, heeft te maken met de kans op het uitzakken van de navelstreng uit het geboortekanaal. Dit is gevaarlijk voor het kind, want de navelstreng sterft af in de open lucht. Dit wil ze dus voorkomen, doordat je op bed blijft liggen. Overigens maak je niet druk dat dit gelijk gebeurd hoor als je vliezen gebroken zijn! Gewoon rustig op bed gaan liggen

Terug
Bovenaan