40 weken zwanger en moeder krijgt chemo

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik ben vandaag precies 40 weken zwanger en vanmorgen heb ik te horen gekregen dat mijn moeder morgen (!) haar 1e chemokuur krijgt. Een erg dubbel gevoel dus!

Natuurlijk hoop ik dat onze baby gauw komt, maar aangezien mijn moeder nu een nachtje in het ziekenhuis moet blijven hoop ik nu dus dat onze baby niet morgen of overmorgen geboren wordt, want ik wil natuurlijk wel dat ze als 1e aan m'n kraambed staat!

Zijn er meer mensen die zoiets meegemaakt hebben?

Heidie
40 weken

Hoi Heidie,
Ik herken het helaas maar al te goed.
Ook ik ben keihard van mijn rose wolk gevallen. Toen ik 20 weken zwanger was werd mijn moeder acuut geopereerd aan haar blinde darm, diezelfde avond hadden ze niet alleen haar blinde darm maar ook een tumor van 10 cm en 2 lymfklieren weggehaald.
De tumor had de blinde darm aangestoken. Een spannende tijd volgde, was het kwaadaardig? was het uitgezaaid? en zo ja tot waar. Dacht echt dat ik gek zou worden.
Het bleek uiteindelijk kwaadaardig te zijn en niet uitgezaaid. Mijn moeder is nu bezig met een preventieve chemokuur, in principe is ze schoon maar in het bloed kunnen nog zwevende deeltjes zitten en dat weet niemand. Het is heftig om te zien dat je moeder aan die rommel moet, maar aan de andere kant realiseer ik me ook dat het nog veel erger had gekunt.
In totaal krijgt mijn moeder 8 kuren, in december de laatste.
Hoeveel kuren krijgt jou moeder en waarvoor krijgt ze het?
Tegenwoordig hoef je er niet meer ziek van te worden, ik hoop jouw moeder ook niet. Ik hoop dat ze door de geboorte van jullie kindje weer kracht en moed krijgt.
Ik wens je heel veel sterkte in deze nare en spannende tijd en hopleijk komt alles goed.
Liefs Rene 32+5

Terug
Bovenaan