40 wkn, laten strippen of niet !

Ik heb al een tijdje niet meer gereageert op de site maar wel vaak mee gelezen. Ben inmiddels 40 wkn zwanger en alles gaat goed. Ik ben vandaag voor controle bij de vk geweest en heb wel al 2 cm ontsluiting (al een week) en de slijmprop verloren maar het zet niet door. Nou kan ik me dinsdag als ik 41 wkn ben laten strippen, heeft iemand daar ervaring mee ?
Bij onze dochter ben ik bevallen met 38 wkn dus was dit niet nodig.

Hoi,

Jeetje wat spannend! 40 weken....
Over dat strippen. Mijn beide bevallingen zijn begonnen in de nacht nadat ik gestript ben. Dus als je het zat bent zou ik zeggen: DOEN!
Maar je moet je wel goed kunnen ontspannen, anders is het alleen maar pijnlijk. Het is trouwens geen wondermiddel. Het is nét het laatste zetje soms.

Ennuh misschien/waarschijnlijk zit je er niet op te wachten, maar even wippen na het strippen helpt ook .

Groetjes, Karin

Hoi,
Bij mijn oudste ook met 41 weken gestript..en de dag erna is ze geboren!!
Dus lijkt te helpen..andere twee waren ook overtijd...maar spontaan geboren zonder te strippen.
Ik vond het niet pijnlijk, alleen kreeg ik een soort opvlieger ervan..haha..ineens heel warm..
Maar waarom niet..als het mag..
Gr en suc-6 met wat komen gaat!
Rina

Hoi Miekke,

Ik zou het ZEKER laten doen. Mijn dochter was ook 2 wk overtijd en ik zou op een woensdagochtend gestript worden. Ik zag daar echter zo tegenop dat Jennifer de nacht ervoor geboren is!!! hahaha...zij had er ook geen zin in!!!!

gr. Ilone

ps Spannend hoor ....

Ik krijg het al benauwd als ik er over lees!
Bij Mike hebben ze bij 40wk en 6 dagen gestript en wat heb ik daar een spijt van!
Ik heb  die nacht weeen gehad en uiteindelijk liep het op niets uit  5 dagen later zou ik worden iingeleid Ik heb de laatste dagen vd zwangerschap enorme harde buiken gehad en me echt ellendig gevoeld! Ook mijn verloskundige is er vanovertuigd dat het strippen daar de oorzaak van is en was het dan ook absoluut niet eens met de keuze van de gynacoloog  om te strippen Helaas wist ik haar mening niet anders had ik er nooit voor gekozen (ik kwam bij de gynacoloog terecht ivm hoge bloeddruk!)

Toen ik 40wk en 4 dagen zwanger was van Brian werd ik naar het ziekenhuis gestuurd voor een hartfilmpje Dan krijg je ook automatisch een gynacoloog te spreken en die bood ons de mogelijkheid om te strippen Ron en ik zeiden zonder elkaar aan te kijken volmondig NEE! En 3 dagen later is Brian spontaan geboren!

Natuurlijk snap ik dat dit één kant van het verhaal is en dat het voor andere dames wel een positieve uitwerking heeft gehad of kan hebben Maar wilde je mijn verhaal niet onthouden.........
(het is zeker niet mn bedoeling om je de stuipen op het lijf te jagen)

In ieder geval succes met de laatste loodjes!!

groetjes
Achnita

Terug
Bovenaan