41 weken gepasseerd en wat nu? Inleiden of wachten

<p>Hee mama's en mama's in spe, </p><p>Inmiddels al even mijn datum gepasseerd. Was 2 juni uitgerekend. Nu sinds 4 dagen om de 2 dagen ctg en echo in het ziekenhuis en die dringen aan op inleiden. Eigen verloskundige wil wachten tot 42 weken en ik zelf ook. Gisteren geprobeerd te strippen maar m'n baarmoederhals zat nog helemaal dicht. Begin langzamerhand onrustig te worden omdat ik veel negatieve dingen hoor over inleiden... Iemand ervaring? Die het met mij wil delen? Hoor het graag,</p><p>Mirthe 41+2 </p><p> </p>

hoi! 
bij mijn eerste was ik ook nog niet bevallen met 41+3 en strippen lukte niet omdat alles pot dicht zat. wel wat 'gestimuleerd '.
ik zou met 41+5 een gesprek hebben voor inleiden, maar dit was niet nodig want die ochtend begon het toch vanzelf ?.
de één loopt al weken met wat ontsluiting en bij de ander lijkt er niks te gebeuren..  maar dat hoeft niet aan te geven dat de een sneller gaat bevallen. 
er is zeker hoop dat het vanzelf komt!
als het natuurlijk beter is voor t kindje om eerder te komen dan is het natuurlijk een ander verhaal.. maar je kan dus best nog een paar dagen wachten.
succes.. je bent er nu echt bijna?

Hier ook 41+3 (1/6) gisteren 1e keer gestript. Dat ging niet volledig omdat de bm mond nog laatste stukje dicht zit. Wel wat gestimuleerd. 
Morgen weer afspraak staan bij vk voor 2e keer. En we maken gelijk een afspraak bij ziekenhuis voor vrijdag. 
mijn vk gaf aan dat 1e keer vaak niet lukt. 
Geen ervaring met inleiden. 

Ik ben bij 41 wk ingeleid was in de week ervoor 2x gestript bevoelde de baby minder bewegen. Dus toen op eigen verzoek ingeleid. Ik was er ook bang voor door de slechte verhalen maar ik vond het een goede ervaring! We moesten ons sochtends vroeg melden bij het ziekenhuis waar we op ons gemak heen gereden zijn. Ik had gelukkig al een paar cm onsluiting dus hoefde geen balletje en mocht gelijk aan de wee opwekkers. Daar reageerde me lichaam wel heftig op ze verdubbellen de dosis elke 20min waardoor ik wel op gegeven weeen stormen kreeg. Dat is niet fijn en daarom uit uiteindelijk voor een ruggenprik gekozen. Heerlijk was dat zag de weeen stormen op de monitor maar voelde ze niet. Ging toen als een speer en ben toen savonds bevallen van me dochter. Het is misschien niet helemaal wat ja van te voren bedenkt van een bevalling maar ik heb mijn bevalling en inleiden als heel positief ervaren! Ben nu zwanger van de tweede en zou het niet erg vinden om weer ingeleid te moeten worden. Het enige wat ik anders zou willen is de dosis van weeopwekkers minder snel ophogen zodat ik niet in weeenstormen terecht kom zou deze keer graag zonder ruggeprik bevallen. Heel veel succes met je keuze!

Is er een reden waarom ze in het ziekenhuis aandringen op een inleiding? Zijn er bijv. risico’s verbonden aan nog langer wachten? In dat geval zou ik zeker naar de arts(en) luisteren. 
Vergeet niet dat horrorverhalen op internet altijd makkelijker te vinden zijn dan positieve ervaringen. 

Ik ben met 41+3 ingeleid, op eigen verzoek. Daarvoor al 2 mislukte strippogingen en 2x acupunctuur gehad om de bevalling op te wekken, zonder resultaat. Ik sliep amper nog door de dikke buik en wilde perse nog wat energie over hebben voor de bevalling en de eerste dagen, en heb daarom zelf gekozen om in te leiden.
Mij werd toen in het ziekenhuis verteld dat inleiden niet perse betekent dat het kindje snel komt. Ook met inleiden kan het nog 3 dagen duren. Dit was bij mij echter niet het geval. Rond 17u 2 tabletjes gekregen die ik moest doorslikken. Om 20u begonnen de weeen al, ca 20.15 braken mijn vliezen. Om 00.42u is onze zoon geboren.
Ik heb wel een weeenstorm gehad en daarom ook weeenblokkers, maar ik weet niet of dit door het inleiden is gekomen. Bij mijn eerste bevalling, waar ik niet ingeleid was, had ik namelijk ook een weeenstorm :) Ik vond het inleiden prima, en zou er zo weer voor kiezen. 
Heel veel succes met je bevalling en luister naar je gevoel!

Terug
Bovenaan