41 weken zwanger..bevalling komt niet op gang!

Even een vraag aan iedereen, maar misschien wel voral aan"
verloskundige".. Ik ben 41 wekn zwanger morgen en de v.k vertelde me
dat ze maandag een inwedig onderzoek wil gaan doen en eventueel
strippen...nu wil ik dat helmaal niet omdat ik gelzen heb dat strrippen
eerder tegenovergesteld kan werken, ten minste de bevalling kan wel op
gang komen maar veel te heftig ..en het doet ook pijn...

Nu vraag ik mij af, kan ik zel f de bevalling aan het uitstellen zijn?
Het zit namelijk zo dat ik overdag rustig en kalm door het leven ga,
maar snachts dan slaap ik heel onrustig, gepannen bijna. Gisteren zelfs
heel veel rugpijn (weeen?) gehad en kon niet meer liggen..

Of maak ik me teveel zorgen, waardoor ik alles tegen houd?

Heb namelijk wel veel "voorweeen" ten minste dat denk ik, mijn buik wordt hard en heb menstruatie-achtige krampen.."

Zijn er nog trucjes die ik nog niet ken? (behalve de ananas, bitter lemon(kinine), orgasme, etc)

Bedankt alvast...

het is trouwens niet zo dat ik wil dat het kind komt koste wat het
kost, maar zwaar wordt het wel, ik draag zo erg naar voren toe dat heel
mijn buik begint te schuren, straie, en kan bijna niet meer slapen..Ook
wordt ik helmaal gek van de jeuk..maar ja een poosje houd ik het nog
wel uit, zie alleen zo iop tegen het strippen of nog VEEL erger, naar
het ziekenhuis toe om weeenopwekkers te krijgen...

Hoi.
Het is net of ik mijn eigen verhaal zit te lezen hier zeg,
Bij mij willen ze dat vrijdag gaan doen omdat ik dan 41+4 ben, maar inleiden zie ik nog minder zitten omdat je dan echt naar het ziekenhuis moet en gelijk in een weeenstorm terecht komt, hoor ik van iedereen.
Maar het strippen lijkt me echt niks omdat het niet eens zeker is of het wel helpt.
maar mag je dat wel weigeren enzo, het kwam over alsof het heel normaal is en iedereen het krijgt met ruim 41 weken, maar het is toch mijn lijf.
Ik ben het wel zat en zeker nu met die warmte ik slaap s'nachts bijna niet meer en ben daardoor erg chagerijnig, maar om nu zoiets te doen terwijl je rustig tot 42 weken mag doorlopen.
Bij mijn moeder duurde het nog langer voor ze zeiden we gaan het halen, maar toen was ik er de dag ervoor al uitgekropen.
Ik zal het eens aan ze vragen ook als ik vrijdag bel, mijn vriend ziet het tenslotte ook niet echt zitten.
Ben benieuwd hoe het met jou afloopt, ik laat nog wel wat horen hoe of wat.
Groetjes en succes Tina (41+2)

Hai meiden,

Ik ben moeder van drie dochters en ik ben twee keer gestript op eigen verzoek.... Strippen doen ze alleen als je baarmoedermond al open staat en het enige wat ze doen is de vliezen wat los proberen te maken van de baarmoedermond. Ja, dat is een wat vervelend gevoel, maar mag geen pijn doen.
Mijn laatste twee bevallingen (gestript) zijn daarna rustig begonnen, geen weeënstorm, geen extra pijnlijke weeën.... Bij mijn tweede dochter hebben ze twee keer moeten strippen (eerste keer hielp niet, mijn lijf was er kennelijk nog niet klaar voor) Tweede keer hielp wel.
Na het strippen krijg je wat harde buiken en met een beetje geluk komt je bevalling dus op gang... Ja, het is niet zeker of strippen helpt... maar ik was het zat! Ik wilde het gewoon proberen. En bij mij heeft het zeker geholpen!

Bij inleiden is de kans op een weeënstorm heel groot aanwezig.
Maak je dus niet te druk om dat strippen, ik heb het absoluut niet als pijnlijk ervaren en mijn bevallingen waren rustiger dan bij mijn eerste die wel uit zichzelf met 37 weken geboren is.
Sterkte met de bevalling en veel geluk met jullie kindjes

Hai,

Vervelend he als je zo nieuwsgierig bent naar je kind maar dat wil er
niet uit. Waarschijnlijk is jouw buik toch wel een heel lekker plekje.

Mijn dochter is geboren met 41 wk en 5dgn. De bevalling is wel
ingeleid. Ik zag er niet tegenop omdat ik het zat was en ik erg
nieuwsgierig was naar mijn baby. Ze hebben nog wel geprobeerd te
strippen maar dat had geen effect. Het was geen fijn gevoel maar deed
ook niet heel veel pijn.

Mijn bevalling is heel soepel verlopen. Ik moest om 8 uur in het
ziekenhuis zijn en had dus nog een redelijk goede nacht gehad. Om 9 uur
is het inleiden begonnen dmv een pil die ze inbrachten dus geen infuus
en om kwart voor 3 is mijn dochter geboren. Geen weeenstorm maar zeker
tot 6 a7 cm goed op te vangen weeen. Pas toen de vliezen werden
gebroken werd het iets minder leuk.

Ik vond het een hele ontspannen en niet te uitputtende bevalling.
Volgens mij is het inleiden net als elke bevalling, heel verschillend.
Belangrijkste is dat je kindje gezond ter wereld komt.

Ik ben nu inmiddels 13 wkn zwanger van de 2e en hoop dat deze wel optijd wil komen.

Succes nog even met die laatste lootjes.

Anne

Hoi

Ik vroeg aan de verloskundige hoe lang moet je door blijven lopen en wat doen jullie?

De verloskundige is geen voorstander van strippen. Ze zegt dat het vaak niet werkt en alleen wat voorweeen oproept en dan toch weer afzakt.
Moet dus gewoon afwachten en met 42 weken ga je naar het ziekenhuis en dan hoor je weer verder. Wanneer ze wat willen doen. Ze zijn ook niet echt voor inleiden, willen je zo lang mogelijk laten lopen in de hoop dat het vanzelf komt.

Hoop alleen dat onze kleine zich nu vlot en vanzelf aankondigd. Ben het wel zat nu. Heb bijna geen energie meer en slaap slecht.

Jannie
(40+4)

Hoi Hoi.
Hier eindelijk weer bericht van mij.
Ik heb nog steeds geen idee hoe of wat want ik ben in de nacht van donderdag op vrijdag begonnen en om 4 voor 12 was mijn kleine meid er helemaal uit haarzelf.
mijn verhal verder staat bij augustus, als je dat wilt weten.
Ben nu erg moe erg weinig kunnen slapen dus hou het even kort.
Groetjes en succes Tina

TINA: gefeliciteerd!! wat ontzettend leuk voor je dat je kindje er is! En wat goed ook dat ze zelf gekomen is...Ben erg blij voor je....Ga zo je verhaal even lezen...

Lief ook dat je het hebt laten weten, dank je wel, maar kan me voorstellen dat je nu eerst even rustig moet uitrusten; doe dat lekker!Geniet!

Ik ga vanmiddag naar de VK en ga eerst eens goed vragen of het strippen echt al nodig is, ik ben nu 1 week en 3 dagen "over de datum", misschien komt alles nog vanzelf goed dus daar hoop ik op...Heb wel veel gerommel in mijn buik, soms(lichte) weeen om de 10 minuten, gedurende een uur, maar het zet nog niet goed door helaas..Voor de rest heb ik heel de dag door wat weeen, maar deze weeen stelen denk ik nog niks voor bij wat komen gaat...

Nou ja ik vertrouw volledig op mijn lichaam dat het nog wel komt, moet me maar niet teveel zorgen gaan maken denk ik...

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties, en als er nog een gouden tip is: GRAAG!

Ik hou jullie op de hoogte....

PS ik heb snachts zo ontzettende rugpijn, is dat niks(behaleve dat je lichaam het zwaar krijgt?)of kunnen het ook rugweeen zijn?

Groetjes, sanne

Hoi Sanne!
Ben benieuwd wat je bij de vk te horen hebt gekregen. De gyna waar we onder behandeling zijn heeft gezegd dat ze me niet langer dan de uitgerekende datum wil laten doorlopen ivm mijn bekkenklachten. Maar het op gang brengen lijkt mij ook niet fijn. Nu ben ik onder behandeling bij een acupuncturiste voor mijn bekkenpijn en ze kan me met acupunctuur ook helpen de weeen (gegarandeerd zei ze!) op gang te brengen. Ze heeft me ook aangegeven waar ik kan masseren om de weeen te stimuleren, maar dat ga ik hier niet vertellen want anders gaan alle meiden van dit forum het misschien doen en dat wil ik niet op mijn geweten hebben! Dus misschien een idee om het via acupunctuur te doen. NIet iedereen is hier voorstander / liefhebber van maar ik heb er tot nu toe baat bij.

Succes!
Taatje
37w1d

Terug
Bovenaan