42 en zwanger...

Sinds 3 dagen weet ik dat ik zwanger ben. Ik heb al 3 kinderen, de oudste is 14, de jongste is 6 jaar.
En nu op mn 42e de vierde...(als alles goed gaat natuurlijk) Het was niet gepland, maar is wel erg welkom. Toch ben in de war en vraag me 100.000 dingen af. Ben ik niet te oud? Zal het kindje wel gezond zijn? Wat doe ik dit kind aan met zulke "oude"ouders..etc.
Tegelijkertijd ben ik er ook wel rustig onder en denk": "we zien het wel"..
Kortom de gewoonlijke zwangerschapstwijfel..
Zijn er meer oudere zwangeren/ moeders die hun ervaring willen delen?
 
Tja, wat vind je een oude moeder? Ik ben 38, zwanger van mijn 6e. Mijn oudste zijn 12 de jongste is 6. Tja je bent zo oud als je je voelt denk ik. Mijn moeder was ook over de 40 toen mijn zusje geboren werd.
 
idd wat is oud. hier ook een oudje dan van 38 en van de 2de zwanger.
een kennis van me is 44 en ook net bevallen van een gezonde dochter. ik denk altijd maar zo als je zwanger kun worden is er niks aan de hand dan doet alles het nog prima. hoever zijn jullie? ik volgens mij 10 weken vlg de vk 8 maar ik had uitgerekend dat ik 31 juli uitgerekend ben en zei kwam op de 30 ste. dus nou snap ik het niet zo. de datum maar 1 dag en de weken 2 weken verschil???
fijne zwagerschap
maarre mama van 42 je hebt straks wel goeie hulp.
 
@ mamavani,

ik ben nu 22 weken zwanger, uitgerekend eind april, begin mei.
De verloskundige gaat uit van de eerste dag van de laatste menstruatie, mischien ben jij uitgegaan van de datum van de mogelijke bevruchting? Meestal zit ik wel goed met de duur van de zwangerschap en uitgerekende datum, die loopt gelijk met wat de verloskundige zegt.
 
hoi,

ik ben 36 jaar en ik ben 38weken zwanger van mijn eerste kindje.
Tot vorig jaar had ik geen idee dat ik ooit nog moeder zou worden.
Maar toen mijn broer vader werd van zijn 2de dochtertje, toen was ik om. Dat wou ik ook.
Ik wilde wel graag snel zwanger worden omdat de leeftijd toch een beetje begint te tellen. Gelukkig was ik binnen 2 maanden in verwachting. Dat had ik niet gedacht, ik was bang dat het toch langer zou duren.
Wij hebben wel een vlokkentest laten doen bij 12 weken. Dit wordt aangeboden vanaf de leeftijd van 36. Dan is deze ook vergoed door de verzekering.
Ik ben toch blij dat we die keus gemaakt hebben en ons kind geen chromosomenafwijking heeft.
Ik hoop dat jou zwangerschap ook goed zal verlopen.
En 42 vind ik dus niet oud, ik ben 36 en begin er net aan!!!
groetjes M.
 
Hai,

Ik ben 40 en nu zwanger van mijn 3e kindje, het 1ste kindje van mjn man en mij nu samen. Ik ben op mijn 36e al gaan proberen om zwanger te raken maar helaas 2 miskramen en 2 pogingen iui. Nu na 2 ivf/pogingen nu dus weer zwanger. Ben nu ruim 6 weken en ben ontzettend bang dat het weer misgaat. Ik had zelf zoiets van ik moet voor mijn 41ste zwanger zijn want anders vind ik mezelf te oud ( man is 47 en wordt in mei voor de 2e keer opa). Dus dat is voor ons dubbel zo raar. Mijn 2 zoons zijn 12 en 16 en ik ben bang voor de reactie van de oudste. Vorige keer was hij erg boos en vond het stom maar schrok toch ook wel weer toen het was misgegaan, hij is wel gek op kinderen dus het zal na verloop van tijd wel goedkomen. Ik vind als je het zelf nog wilt en het lukt waarom dan niet. Er zullen altijd mensen zijn die kletsen maar daar moeten we ons maar niet aan storen.

Gr. Debby
 
Bedankt voor jullie reacties! Begin bij vlagen al een beetje te wennen aan het idee.. Alhoewel ik ook nog wel heel afwachtend ben hoor, ik heb namelijk jaren geleden ook al 2 x een miskraam gehad, en ben nu natuurlijk nog wel weer ouder. En dat mn zoontje riep dat ik weer erg veel grijze haren kreeg, en mn zusje die ik een maand niet gezien had dat ik veel rimpels had gekregen hielp natuurlijk ook niet mee!! :-
Vind ik ook gek van mijzelf : bij mijn eerdere zwangerschappen kon ik niet wachten om het aan iedereen te vertellen en nu vind ik het wel fijn om lekker bij mijzelf en mn man te houden..ook bang dat t niet goed gaat natuurlijk..
 
hum ja ik herken dit, ben ook 42 en nu ongeveer 7/8 weken zwanger moet as vrijdag voor het eerst naar de gynecoloog best eng heb alleen mijn beste vriendin vert. dat ik zwanger ben wacht n og even af verder. Heb al 5 kids uit vorige relatie oudste is 22 jongste 9 weet ook niet hoe ze gaan reageren?
mijn nieuwe vriend is ook een stuk jonger maar we zijn er heel blij mee! : ) ik had ook de eerste 3 weken griep hoop dat dat niet erg is ......dokter zei van niet?
voel m wel erg zwanger moe beetje misselijk bij vorige zwangerschappen nooit?
nou wacht vrijdag af kan niet wachten want als je de verhalen op internet leest.....
 
Terug
Bovenaan