42 weken

hallo allemaal,

Maandag ben ik 42 weken zwanger, langer dan ik gehoopt had. Maar het kindje heeft geen haast.Ik krijg nu om de dag ctg scan maar alles is nog oke.

Wie heeft nog meer ervaring met een bevalling na 42 weken. werdt het ingeleid ? Was het een extra zwadere bevalling? Was het kindje op het eind ingedaald ( bij mij nog steeds niet helemaal) ?

Graag hoor ik julllie ervaringen met een bevalling na 42 weken zwangerschap.

Bedankt alvast

groetjes anna

Hi,

Bij allebij mijn kids heb ik ruim 42 weken gelopen en is het op het nippertje uit zichtzelf begonnen. Bij m'n eerste moest ik eigenlijk vrijdags ingeleidt worden en ben ik donderdags uit mezelf begonnen. Ik voelde iets 'knappen' en toen verloor ik een heel klein beetje bruin vocht. Ik dacht dat het plas was, wat ik niet op kon houden en ging ervan uit dat het toch niet begonnen kon zijn..(lekker naief)
Het verliezen van dit vocht ging de hele dag door, steeds een paar druppeltjes. Ik ben savonds nog naar de stad geweest om een pyama te kopen voor als ik in het ziekenhuis moest bevallen.......In de stad kreeg ik steeds om de 5 min krampen, maar niet zo erg.....Eenmaal thuis gekomen toch maar de vk gebeld. Ze was er binnen 5 minuten. Het bruine vocht was dus vruchtwater en omdat mijn kindje het benauwd had, had ze erin gepoept. Vandaar dat het bruin was. Ik moest toen direct naar het zh, maar had geen weeen. Ze hebben me toen een infuus gegeven, waarna het erg snel ging. Ik persoonlijk vond het verschrikkelijk, want ik kreeg wee op wee op wee. Er zaten helemaal geen tussenpozen in. Ze hebben me om 22.00 uur savonds aan het infuus gelegd en ze is om 6.30 uur smorgens geboren. Gelukkig was alles goed, maar het was geen fijne bevalling.

Bij de tweede liep ik ook 42 weken en 6 dagen   totdat ik zaterdags smorgens ineens weeen kreeg. De vk heeft toen de vliezen doorgeprikt waarna de weeen zich aankondigden. De verloskundige gaf me tot 14.00 uur de tijd om thuis te bevallen, anders moest ik alsnog naar het zh... Mijn dochter is om 14.06 uur geboren. Deze bevalling viel reuze mee. Ik zat steeds te wachten op die heftige pijnen van de eerste keer, maar de bleven weg. Ineens mocht ik persen.......

Pffffff heel verhaal he!! Maar iedere bevalling is anders. Mijn ervaring is dat inleiden niet zo leuk is, maar het kan bij jou heel goed anders uitpakken. Je wordt meestal goed begeleid, dus ik zou me niet te veel zorgen maken...

Liefs Mieske

Hoi Anna,

Ik ben met 42 weken naar het ziekenhuis gegaan om in te leiden. 8 uur 's morgens moesten wij ons melden.  Ze voelden eerst of ik al ontsluiting had en of de baarmoedermond al week was. Ik had al wel 2-3 cm, maar alles was nog hard. Ik kreeg dan ook eerst een pilletje ingebracht om de baarmoedermond weker te maken. Dit kon ook de weeën opwekken. Na het inbrengen eerst een half uur aan de ctg, daarna 2,5 uur rondlopen en dan nog 3 kwartier aan de ctg. Nou, bij mij was de lijn nog helemaal recht. Ik kreeg dus nog een pil ingebracht met de mededeling dat als dit niet werkte ik nog wel een pil kreeg later, maar dat ze niet meer verder gingen opwekken, omdat ik anders 's nachts zou bevallen. En dat doen ze natuurlijk liever niet. Nou, de lijn was nog net zo recht. Dus wij weer een wandelingetje maken. Om 15:45 uur iedereen gesmst dat het vandaag wel niet zou worden en daarna weer het ziekenhuis ingegaan. Ik moest nog wel plassen en er kwam ook bloederig slijm mee. Dat was onderdeel van de slijmprop. Om 16 uur gingen we maar even een dutje doen, want om 16:15 uur zou ik weer aan de ctg moeten. Met dat ik lig voel en hoorde ik een plopje en kwam er wat vocht vrij. Echt veel was het niet, maar ik ging toch even wat papier pakken om het op te vangen. Mijn vriend ging op de gang op zoek naar iemand die wist wat te doen. Ze dachten niet dat de vliezen gebroken zouden zijn, maar dat bleek bij nader onderzoek toch zo te zijn. Dus weer aan het ctg gelegd. Een paar minuutjes later begonnen de weeën. Ik kreeg dus geen infuus meer, want alles kwam al zelf op gang. Ik had gehoopt op rondlopen en douchen enzo, maar dat zat er niet in: ik moest aan de monitors blijven. De weeën werden al snel een weeënstorm zonder momentje rust ertussen. Om 17 uur had ik 4 cm. Daarna ging het snel: om 19 uur volledige ontsluiting en mocht ik meepersen. Meteen was alle pijn verdwenen. Om te testen of het er nog wel was hield ik even op met persen aaaauuuw, dus maar snel weer geperst. Ondanks een paar hele kleine scheurtjes deed het persen helemaal geen pijn. Om 19:30 hadden wij onze zoon in onze armen. Wat een wereldbevalling! Het was wel heel zwaar, maar het duurde maar kort!

Heel veel succes! Je bent er bijna! Groetjes,
Machteld

Bedankt voor jullie verhalen, het kan dus nog alle kanten op. Nu ben ik 42 weken en 3 dagen en de weeen zijn een beetje begonnen. We zijn al drie keer naar het ziekenhuis geweest maar elke keer blijkt dat er nog geen ontsluiting is en mogen we weer naar huis. Ondertussen heb ik een nacht niet geslapen en blijven de pijnlijke harde buiken of weeen komen. Mijn maag is ook helemaal leeg want ik heb alles uitgekotst.

Het wordt met de uur zwaarder en ik hoop toch zo dat het kindje nu niet zo lang meer op zich laat wachten. De ctg zijn elke keer goed , ze zeggen dat het kindje het wel goed maakt. Maar voor mij wordt het allemaal een beetje zwaar. Vannacht mag ik wel in het ziekenhuis slapen en krijg ik iets voor de slaap. Wie weet zetten de weeen wel door en wordt het kindje morgen geboren.

groetjes anna

Terug
Bovenaan