43 en zwanger

<p>Hallo allemaal, ik ben bijna 44. Heb een zoon van 14, inmiddels een nieuwe man en 2 stiefkinderen van 12 en 18. Vorig jaar 2 miskramen gehad en inmiddels 12 weken zwanger. Waar ik de eerste zwangerschap geen hele vervelende kwalen had. Is deze zwangerschap echt vervelend en ik moet nog heel lang. Ik blijf me moe, rieperig/ziekjes voelen, verkouden, soms benauwd, tot een week geleden de hele dag misselijk en nu na het avondeten, voel me gewoon bleh. Op dit moment ben ik niet echt happy. Wie heeft dat ook gehad en gaat dit nog over? Groetjes, Esther</p>
 
Elke zwangerschap is anders. Ik had bij m'n eerste zwangerschap ook weinig last, hooguit een keertje misselijk en een afkeer van gebraden kip. Verder eigenlijk niks. Nu ben ik 34 weken zwanger van m'n tweede kind, en de eerste weken was ik gewoon echt beroerd. Heerste er een griep kreeg ik m dubbel keer zo hard voor mn kiezen, althans leek zo. Veel meer spugen, het avondeten dat me gewoon echt dwars zat. Ik was blij dat die eerste weken voorbij waren en vanaf het 2 trimester leek er niks meer aan de hand te zijn.
Maar goed, het is natuurlijk heel vervelend dat je je zo voelt. Ik kan ook niet uitleggen waar het aan ligt. Misschien aan de leeftijd of de hormonen die meer opspelen. Wie zal het zeggen? Je bent bijna door de eerste weken heen en hopelijk is de tweede trimester een stuk aangenamer. 
 
 
Hoi
 
Heb dit ook gehad tot ongeveer 16 weken ben nu 18+3weken. Was heel erg misselijk, extreem moe en alles wat je kan krijgen van kwaaltjes had ik. Wat betreft de vermoeidheid heb ik dit nog steeds ik dacht eerst is misschien me ijzer maar ook die waarde was goed. Mijn vk  zei heel grappig elke baby komt met zijn of haar hormonen hahahaha en dit klonk ook wel logisch. Heb namelijk bij me eerste twee zwangerschappen amper ergens last van gehad en bij deze tot nu toe van bijna alles ! Van blaasontsteking tot verstopte neus ect.. Is dus heel normaal en de 1 heeft het erger dan de ander. 
Liefs.
 
Dank jullie wel voor jullie reacties! Het is dus niet te verklaren waardoor het komt? Dus niet met leeftijd of eigen weerstand? We gaan het zien, ook ik blijf moe en heb elke dag pijnlijke borsten. Word er gek van.....
 
Terug
Bovenaan