46 en zwanger

ik ben 46 heb 3 kinderen ,sins 2009 gescheiden.ik heb een nieuwe vrind die heel goed is voor mij en mijn 5 jarige zoon andere 2 kinderen zijn het huis uit,mijn vrind heeft geen kinderen daar is zij vorige relatie stuk op gegaan wij gaan voor deze zwangerschap als alles goed is is het welkom
 
Gefeliciteerd!

Ik hoop dat je een goede zwangerschap mag hebben en straks een gezond kindje op de wereld mag zetten!

Ik ben zelf ook een wat oudere moeder, 39 jaar ... Bijzonder om op deze leeftijd (nog) een kindje te mogen krijgen ondanks dat de meningen verschillend zullen zijn.

Geniet er van!

Gr Esther
 
Hallo 1964,
Ik vind het onverantwoord. Voor je eigen gezondheid, en de toekomst van je kind. Als hij / 18 is dan ben jij 64. Als hij / zij 38 is en zelf net vader of moeder, dan ben jij er al niet meer. Mijn moeder had een moeder van 45 en voor haar heeft er nooit een positief punt aangezeten. Vervelend voor je vriend dat hij geen eigen kinderen heeft, maar ik vind jullie beslissing erg egoistisch. Sorry dat ik het zo hard breng, maar het lijkt wel alsof het gewoon normaal wordt dat 40+ers nog moeder worden. Zie jezelf dan straks weer in de luiers en gebroken nachten? Ik wens je veel succes. Ik hoop dat jullie kindje opgroeid in een liefdevol gezin en dat hij / zij goed terecht komt.
 
Zolang een kindje genoeg liefde , aandacht, respect krijgt, maakt het niet uit hoe oud de moeder is, toch?? Mijn kleine meid is vandaag 20 dagen oud en ik word in december ook 40, geniet voluit, zelf heb je meer rust in je kont, vind ik persoonlijk, dan een jaar of 10/15 terug. Dus oudere moeders, kinderen houden je mentaal en fysiek jong, geniet van alles en zeurpieten over leeftijd, waar staat dat het aan leeftijd is gebonden, nergens toch!

groeten Annet
 
Ik sluit me helemaal aan bij de reactie van Annet. Ik ben 39 jaar en geniet met volle teugen van mijn dochtertje. Ik had niet 10-15 jaar eerder kinderen moeten krijgen, ik zou niet zo bewust in het leven hebben gestaan als ik nu doe, heb ook echt veel meer rust. Voor mij is het een prima leeftijd!

Gr Esther
 
Ik zou er zelf niet voor kiezen om op mijn 46 ste nog een kind te krijgen maar ik denk ook dat dit heel persoonlijk is. Heb het nu soms al zwaar als onze kleine tijger heeft besloten om snachts meerdere malen een feestje te bouwen. Maar als je van elkaar houdt en je kan het kindje een veilige omgeving laten opgroeien, wat maakt het dan uit hoe oud je bent.

Ik zie in mijn werk ook ouders die verslaafd zijn en toch kinderen krijgen, is dat dan wel oke?Beter dan een ouder die 46 jaar is?!

Zelf was ik 24 en aan het afstuderen als pedagoog. Mijn zoontje was hardstikke gepland en zelfs toen keken mensen me soms raar aan. Het is niet snel goed :)

 
Terug
Bovenaan